تعیین تکلیف فوری مبالغ زیر ۱۰ میلیون سپرده‌گذاران

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶
    کد خبر :49002

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از منتفی شدن ادغام موسسات مالی که دچار مشکل شده‌اند خبر داد.

محمدرضا تابش عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در این شورا در جلسات متعدد درباره مسئله پیش آمده برای موسسات مالی و اعتباری بحث و تبادل نظر شد، گفت: دادستان کل کشور خواستار رسیدگی به نابسامانی‌ها درباره موسسات مالی و صندوق‌های قرض‌الحسنه شد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی اقداماتی در جهت ساماندهی موسسات مالی و اعتباری داشته، ادامه داد: در بخش‌های اطلاع‌رسانی، هماهنگی‌های لازم در ادغام موسسات مالی، نقش نظارتی بانک مرکزی و ارزیابی‌ها در املاک موسسات مالی اشکلاتی وجود دارد که در شورای پول و اعتبار درباره این موضوعات نیز بحث و بررسی‌های لازم انجام شده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از توافق نمایندگان سپرده‌گذاران با بانک مرکزی برای شرکت در فرآیند ارزیابی املاک موسسات مالی که دچار مشکلات شده‌اند خبر داد و افزود: در شورای پول و اعتبار اولویت بر این گذاشته شده که سپرده‌های کوچک که زیر 10 میلیون هستند هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه حدود 90 درصد سپرده‌ها در موسسات مالی که دچار مشکلاتی شده‌اند زیر 10 میلیون تومان است، اظهار داشت: با هماهنگی‌ با قوه قضائیه مقرر شده هر چه سریع‌تر این سپرده‌های خرد تعیین تکلیف شوند.

تابش تصریح کرد: بانک مرکزی نیز مکلف شده در راستای ادغام‌هایی که انجام شده، خط اعتباری بدهد.

وی از منتفی شدن ادغام موسسات مالی که دچار مشکل شده‌اند خبر داد و افزود: موسسه مالی و اعتباری کوثر و ثامن‌الائمه تقاضا داده بودند که به بانک تبدیل شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید