احتمال تمدید تفحص از شرکت ملی مس

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۵۲
    کد خبر :48996

عضو کمیسیون صنایع مجلس از احتمال تمدید مدت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس خبر داد.

سعیدباستانی عضو هیئت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به روند تفحص از شرکت ملی مس، اظهار داشت: تاکنون اعضای هیئت تفحص از شرکت ملی مس چند جلسه به منظور بررسی شیوه اجرایی و محورهای تحقیق و تفحص از شرکت مس برگزار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس از مجلس نهم آغاز شده بود، افزود: در جلسات گذشته هیئت تحقیق و تفحص از شرکت مس، گزارش مجلس نهم درباره این شرکت قرائت و بازنگری‌های لازم با توجه به گذشت زمان در این گزارش اعمال شده است.

عضو هیئت تفحص از شرکت ملی مس با تاکید بر اینکه مهلت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس 6 ماهه بود، خاطرنشان کرد: از مهلت تفحص شرکت ملی مس ایران 4 ما سپری شده و تنها دو ماه دیگر زمان برای تفحص از این شرکت باقی مانده است.

باستانی تصریح کرد: اگر در مدت 2 ماه باقی مانده، گزارش از تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس آماده شود، به صحن ارائه می‌شود و در غیر این صورت درخواست تمدید زمان تفحص از این شرکت تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

وی با اشاره به محور‌های تحقیق و تفحص، گفت: وضعیت نیرو‌های انسانی، سرمایه‌گذاری‌ها، خریدهای داخلی، خریدهای خارجی، بازرگانی داخلی و خارجی، تکنولوژی و قراردادها از جمله محور‌های تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پس از بررسی‌های لازم قرار است متناسب با موضوع از مسئولان شرکت ملی مس دعوت شود تا برای اعضای هیئت توضیحاتی را ارائه دهند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان در جلسه علنی (یکشنبه 24 بهمن) پارلمان در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران با این طرح موافقت کردند.

اسامی هیئت تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران عبارتند از: اسماعیلی رئیس، علیزاده نایب رئیس اول، اسدی‌کرم نایب رئیس دوم، قاضی‌پور، پورابراهیمی، باستانی دبیر، رضیان، انصاری، کیخا، فولادگر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید