نرخ مصوب هر شاخه گل رز 15 هزار تومان!

    کد خبر :489768
گل رز

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از رکود حاکم بر بازار گل خبر داد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید، بسیاری از مغازه داران از رکود حاکم بر بازار و نبود مشتری گلایه‌هایی دارند.

وی افزود: با ازدیاد تقاضا در روز مادر پیش بینی می‌شود که قیمت گل با نوساناتی در بازار روبرو شود.

شاهرخی نرخ مصوب هر شاخه گل رز را ۱۲ تا ۱۵ هزار، لیلیوم ۳۰ تا ۳۵ هزار، مریم ۴ تا ۸ هزار، آنتوریوم ۳ تا ۵ هزار، نرگس ۶ تا ۷ هزار و میخک دسته‌ای ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و ازدیاد تقاضا در ایام پایانی سال، امکان پیش بینی قیمت گل و سبزه در بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت پیاز سنبل و لاله در بازار افزایش یافته است، بیان کرد: با توجه به وارداتی بودن پیاز گل سنبل و لاله و اختصاص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیمایی به واردات، طبیعی است که قیمت این اقلام گل در بازار افزایش می‌یابد.

شاهرخی با اشاره به اینکه قیمت مواد اولیه و جانبی تولید گل در یک سال اخیر بیش از ۲.۵ برابر رشد داشته است، اظهار کرد: قیمت مواد اولیه و ملزومات گل نظیر پیاز، اسفنج، روزنامه و نایلون و رمان و… نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته که با این وجود نوسان قیمت گل امری طبیعی است.

رئیس اتحادیه گل و گیاه در پایان تصریح کرد: در چند وقت اخیر برخی افراد در فضای مجازی به فعالیت در زمینه عرضه گل می‌پردازند که ثبت شکایات در این خصوص پیگیری نمی‌شود چرا که این افراد زیرمجموعه اتحادیه نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید