بلوک ۵ میلیارد سهمی ذوب آهن دوباره عرضه می‌شود

    کد خبر :48967

در پی برگزاری مزایده واگذاری بلوک ۵ میلیارد و ۵۵۶ میلیون سهمی شرکت ذوب‌آهن در روز دهم تیرماه امسال و ناکامی در فروش، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد بلوک ۱۶.۷۵ درصدی “ذوب” را دوباره روی میز فروش می‌گذارد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم؛ عرضه عمده سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت ذوب‌آهن اصفهان شامل 5 میلیارد و 556 میلیون سهم معادل 16.75 درصد از سهام این شرکت به قیمت پایه هر سهم 850 ریال روز دهم تیرماه امسال توسط سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس انجام شد که خریداران اقبالی به آن نشان ندادند.

بر این اساس، این سازمان پس از ناکامی در این عرضه قصد دارد پس از بررسی‌های مجدد و کارشناسی بار دیگر این بلوک ذوب آهن اصفهان را روی میز فروش بگذارد.

بر اساس این گزارش؛ این میزان سهام به وکالت از صندوق بازنشستگی فولاد و از طریق شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن به ارزش کل پایه چهار هزار و 722 میلیارد ریال به‌صورت یکجا و نقد یا 20 درصد نقد و بقیه اقساط شش‌ماهه طی سه سال با نرخ 13 درصد در روز دهم تیرماه جاری در بازار دوم فرابورس ایران عرضه شده بود.

شنیده می‌شود صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد قصد دارد با فروش بلوک 5 میلیارد و 556 میلیون سهمی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، بخشی از بدهی خود به دولت را تسویه کند.

گفتنی است؛ نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان مهرماه سال 90 در گروه فلزات اساسی در بازار دوم فرابورس درج و معاملات سهام آن از تاریخ 19 بهمن‌ماه همان سال آغاز شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید