رزبری پای 3، ویندوز 10 آرم را اجرا می‌کند

    کد خبر :489644

کامپیوتر ماژولار ارزان‌قیمت و کوچک رزبری پای ۳ می‌تواند ویندوز ۱۰ با پردازنده‌ی ARM را اجرا کند.

از بین سیستم‌های ماژولار رزبری پای، کامپیوتر رزبری پای ۳ یکی از جالب‌ترین دستگاه‌های این شرکت است. کامپیوتری کوچک که قیمت بالایی ندارد ولی در عین حال می‌تواند کارهای باورنکردنی انجام بدهد.

براساس آخرین اخبار، به‌نظر می‌رسد رزبری پای ۳ قابلیت جدیدی به فهرست توانمندی‌ها و ویژگی‌های خودش اضافه کرده است. برخی توسعه‌دهندگان موفق به اجرای ویندوز 10 با پردازنده‌ی ARM روی رزبری پای ۳ شده‌اند که می‌تواند آینده‌ی این کامپیوتر کوچک را تحت‌الشعاع قرار بدهد.

اخباری که در مورد رزبری پای ۳ منتشر می‌شود، واقعا هیجا‌ن‌انگیز است. اگر سیستم رزبری پای ۳ مدل B یا مدل B+ داشته باشید می‌توانید این موارد همه‌ی قابلیت‌های این سیستم را امتحان کنید. همچنین نیاز به microSD با حافظه‌ی حداقل ۱۶ گیگابایتی مدل A1 نیاز است. درنهایت، باید ویندوز ۱۰ آرم را نیز دانلود کنید.

همچنین نیاز به نرم‌افزارها یا کدهای مختلفی دارید، می‌توانید از گیت‌هاب (GitHub)‌ به آن‌ها دسترسی داشته باشید. درنهایت با فرایند پیچیده‌ای رو‌به‌رو نخواهید بود و می‌توانید با سیستم رزبری پای به‌راحتی کار کنید.

درنظر داشته باشید که ویندوز ۱۰ آرم روی رزبری پای ۳ بسیار کند اجرا می‌شود. حتی اگر مدل‌های 3B یا B+ داشته باشید، باز هم با این مشکلات رو‌به‌رو خواهید شد. براساس اعلام TechSpot، ویندوز ۱۰ آرم روی رزبری پای ۳ برای انجام وظایف مشخصی قابل استفاده است. برنامه‌های x86 را می‌توانیم با این سیستم اجرا کنیم ولی برای کاربرد و مصارف روزانه کمی کند است ولی برخی مواقع که نیاز به کار کردن با برخی برنامه‌ها را داریم، ویندوز ۱۰ آرم می‌تواند روی سیستم رزبری پای ۳ بسیار مفید باشد.

بی‌شک رزبری پای به طرح‌های توسعه‌ای سیستم خودش هم فکر می‌کند و درصدد ارتقا سیستم و برطرف کردن مشکلات آن برمی‌آید. انتظار می‌رود که در آینده مسئله کند بودن ویندوز ۱۰ آرم برطرف شود. شاید روزی فرا برسد که بتوانیم رزبری پای را با ویندوز ۱۰ و قیمتی به‌شدت ارزان در اختیار داشته باشیم. هرچند، اجرای ویندوز ۱۰ روی رزبری پای در شرایط فعلی نیز بسیار هیجا‌ن‌انگیز است و تنها مشکل کاربران با این سیستم در حال حاضر کند بودن آن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید