ماجرای جوانان زیر ۳۰ سالی که قرارداد ۲۰ ساله با توتال را نهایی کردند

    کد خبر :48953

تیمی از جوانان متخصص با میانگین سنی کمتر از ۳۰ سال در وزارت نفت تشکیل شده که به گفته وزیر نفت، این تیم جوان، قرارداد ۲۰ ساله با توتال را نهایی کرده اند.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، “امروز تعداد زیادی از جوانان با کفایتی که میانگین سنی شان به 30 سال هم نمی رسد این قرارداد را نهایی کردند و این یکی از دستاوردهای قرارداد فاز 11 پارس جنوبی است” این جمله ای بود که دو روز پیش در مراسم امضای قرارداد فاز 11 پارس جنوبی از زبان «بیژن زنگنه» وزیر نفت عنوان شد.

موضوعی که در وهله اول عجیب به نظر می رسد. چطور جوانانی با سن زیر 30 سال توانستند قراردادی را نهایی کنند که در خصوص مدل آن، بیش از 3 سال در تمامی نهادهای نظارتی و کارشناسی مباحث متعدد و مختلفی مطرح شده است؟

«غلامرضا منوچهری» معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران در خصوص ماجرای جوانان زیر 30 سالی که قرارداد 20 ساله با توتال را نهایی کردند، به خبرنگار تسنیم گفت: تیم این جوانان در جریان این مذاکرات شکل گرفت.

وی افزود: از زمانی که بحث این قراردادهای جدید مطرح شد برای تنظیم خود مصوبه دولت این تیم شکل گرفت و در تنظیم چهارچوبه خود قرارداد قبل از اینکه وارد مذاکره شود نقش داشتند.

منوچهری اذعان داشت: زمانی که قرارداد تنظیم شده و واردجریان مذاکره شد این تیم آب دیده تر و زبده تر شدند و می توانیم بگوییم تیمی که از جوانان متخصص صنعت نفت کشور در جریان این مذاکرات تشکیل شد، از این پس نقش موثری در امضای قراردادهای نفتی و انجام مذاکرات مربوطه به منظور تنظیم قرارداد خواهند داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته این نکته قابل ذکر و تأکید است که همواره در کنار این جوانان، افراد با تجربه تر و کارآزموده تر هم حضور دارند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به اینکه “آیا این تیم از جوانان تازه فارغ التحصیل شده تشکیل شده است”، گفت: نه، اینطور نیست که همگی تازه فارغ التحصیل شده باشند، بلکه در این تیمِ جوان که برای مذاکرات نفتی و تنظیم قرارداد نقش آفرین بودند هم افراد تازه فارغ التحصیل هست و هم جوانانی هستند که قریب به هشت سال تجربه کاری در بخش های تخصصی مربوطه را دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید