۲۰ هزار میلیارد ریال برای بخشودگی سود و کارمزد وام کشاورزی تامین شد

    کد خبر :489431

۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه درسال زراعی ۹۷-۹۶ توزیع شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه درسال زراعی ۹۷-۹۶ توزیع شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی افزود: این حمایت ۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت شامل آن دسته از خسارت دیدگان بخش کشاورزی است که در سال زراعی ۹۷-۹۶ دچار حوادث غیر مترقبه شده اند و سررسید بدهی آنها از ۹۶/۷/۱ تا ۹۷/۱۲/۲۹ است.

سید محمد موسوی اجرای بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه را یکی از راهکارهای اساسی جبران خسارت ناشی از انواع مخاطرات طبیعی مانند خشکسالی ،سرمازدگی، طوفان دانست و اظهار داشت: با پی گیری های مستمر وزیر جهاد کشاورزی و حمایت‌های وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی موضوع بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی این کشاورزان در ۲۱ آذر ماه امسال به تصویب دولت رسید.

وی بار مالی این مصوبه را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه تضمین شده و توزیع استانی آن با مشارکت وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی انجام شده است.

موسوی ادامه داد: پرونده‌های مشمولان این مصوبه باید در کارگروه موضوع بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه که در شهرستان‌ها و مرکب از فرماندار هر شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی و مدیر بانک عامل ذی ربط است، بررسی شود و پس از تایید از طریق بانک عامل ذی ربط بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلاتی خسارت دیدگان انجام و اصل تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده نیز به مدت سه سال امهال می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید