بنتلی بنتایگا نسخه Speed معرفی شد

  • خودرو
  • شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶
    کد خبر :489350

بنتلی از مدل Speed شاسی بلند بنتایگا پرده‌برداری کرد که توانسته با وجود قدرت کم‌تر در مقابل شاسی بلند لامبورگینی، شاسیبلند سریعتری است.

یکی از نکاتی که در مورد خرید خودروهای فوق لوکس باید به آن دقت کرد این است که این خودروها را نباید به محض ورودشان به بازار خرید. به‌دلیل اینکه معمولا سازندگان این گونه خودروها به فاصله‌ی کمی بعد از ورودشان به بازار نسخه‌ای ویژه و قوی‌تر را نیز معرفی می‌کنند که از نظر توانایی‌های حرکتی در سطحی بالاتر از مدل استاندارد قرار می‌گیرد.

بنتلی بنتایگا نیز شرایط مشابهی دارد و سازنده‌ی بریتانیایی این خودرو نسخه‌ای اسپرت و سریع‌تر از بنتایگا را با نام بنتایگا اسپید معرفی کرده است. قلب تپنده‌ی این شاسی بلند اسپرت و فوق لوکس را یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تویین توربو با حجم موتور ۶ لیتر تشکیل می‌دهد که می‌تواند ۶۲۶ اسب بخار قدرت تولید کند. برای مقایسه مدل استاندارد بنتایگا که از نسخه‌ی ضعیف‌تر همین پیشرانه استفاده می‌کند ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

از نظر قدرت خروجی باید نزدیک‌ترین رقیب بنتایگا Speed را لامبورگینی اوروس با قدرت ۶۴۱ اسب بخاری دانست. گشتاور پیشرانه‌ی بنتلی بنتایگا اسپید نیز ۹۰۰ نیوتون‌متر است و این خودرو را قادرمی‌سازد سرعت خود را در ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که از این نظر نیز در مقایسه با مدل استاندارد ۲ دهم ثانیه سریع‌تر است. اما اصلی‌ترین برگ برنده‌ی بنتایگا اسپید در مقابل رقبا حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعتی این خودرو است که آن را تبدیل به سریع‌ترین خودروی شاسی بلند حال حاضر جهان می‌کند. حداکثر سرعت بنتلی بنتایگای عادی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

تغییرات مدل اسپید در مقایسه با مدل استاندارد شامل خروجی‌های اگزوز بزرگ‌تر، حالت رانندگی اسپرت جدید، جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار بهینه‌سازی‌شده و سیستم برقی ۴۸ ولتی جدید هستند.

تغییرات ظاهری مدل اسپید نیز شامل رینگ‌های جدید ۱۰ پره‌ با سایز ۲۲ اینچ، ترمزهای کربن سرامیکی به‌صورت آپشن، چراغ‌های اصلی تیره رنگ و تریم مشکی برای چراغ‌های عقبی و جلوپنجره هستند. داخل اتاق هم تودزوی چرم آلکانترا و نشان Speed روی داشبورد سمت شاگرد مشاهده می‌شود که البته نباید این تغییرات را گسترده دانست.

بنتلی هنوز قیمت دقیق مدل اسپید را اعلام نکرده اما قیمت آن قطعا از مدل فعلی W12 بالاتر خواهد بود که در حال حاضر چیزی در حدود ۲۳۰ هزار دلار است. این مدل رونمایی رسمی خود را در هفته‌های آتی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ تجربه خواهد کرد و برای اطلاعات بیشتر باید تا آن زمان صبر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید