پمپئو یک روز پس از نشست ورشو، با موگرینی دیدار کرد

    کد خبر :488974
پمپئو

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) یک روز پس از حمله وزیر دفاع این کشور به رویکرد اتحادیه اروپا در قبال ایران، با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در بروکسل دیدار کرد.

به گزارش بازتاب از تارنمای آسوشیتدپرس، وزیر امورخارجه آمریکا یک روز پس از آن که «مایک پنس» وزیر دفاع این کشور انگلستان، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا را به تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران متهم کرد، در یک صبحانه کاری با موگرینی حضور یافت.
پنس همچنین در اظهارات روز پنجشنبه خود در نشست ورشو از اتحادیه اروپا خواست تا به پیروی از دولت ترامپ، از توافق هسته‌ای تاریخی با ایران خارج شود.
به نوشته آسوشیتدپرس، نشست ورشو در مورد مسائل خاورمیانه اختلاف دوساله آمریکا و اروپا را در مورد ایران برجسته کرد. موگرینی در این نشست شرکت نکرد و فرانسه و آلمان مقام‌های عالی رتبه خود را به آن نفرستادند.
موگرینی در حالی که در کنار پمپئو و دستیارانش در مقر اتحادیه اروپا نشسته بود، در مواجهه با سوالی که در مورد سخنرانی پنس پرسیده شد، سرتکان داد، لبخند زد و از جواب دادن طفره رفت و با خبرنگاران نیز گفتگو نکرد.
آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: انتقادات پنس هشداری بر سرد شدن هرچه بیشتر روابط آمریکا و اروپا که همین حالا نیز بر سر مسائلی، چون تجارت و بودجه دفاعی تیره و تار است، بود.
این در حالی است که انگلیس، فرانسه و دیگر اعضای اتحادیه اروپا، به حمایت از توافق هسته‌ای ادامه می‌دهند.
به گزارش ایرنا، نشست ورشو روز‌های ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن) با تمرکز بر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران با حضور آمریکا و متحدان این کشور از جمله بعضی شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس و در راس آن‌ها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در پایتخت لهستان و در پشت در‌های بسته برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید