نانسی پلوسی به ترامپ هشدار داد: قانونگذاران اقامه دعوی می کنند

    کد خبر :488916
نانسی پلوسی

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی از اینکه اعلام وضعیت اضطراری از سوی رئیس جمهور باعث ایجاد یک رویه خواهد شد، از آمادگی قانونگذاران برای اقدام متقضی و اقامه دعوی علیه ترامپ خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» با اعلام وضعیت اضطراری ملی در این کشور یک رویه را بنیان خواهد گذاشت و تأکید کرد که قانونگذاران آمریکا آماده اند تا بطور مقتضی به این اقدام ترامپ واکنش نشان داده و حتی بر سر این موضوع علیه دونالد ترامپ اقامه دعوی کنند.

پلوسی در ادامه متذکر شد که تحولات مربوط به مرز جنوبی آمریکا «یک موضوع اضطراری» نیست؛ بلکه یک چالش انسانی علیه آمریکا است.

گفتنی است که مجلس سنای آمریکا ساعاتی پیش لایحه بودجه و امنیت مرزی را برای جلوگیری از دومین تعطیلی دولت فدرال به تصویب رساند. در صورت تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان، پیش بینی می شود که رئیس جمهور آمریکا این لایحه را امضا نماید. با این حال وی قصد دارد برای تأمین بودجه موردنظر خود جهت ساخت دیوار مرزی مکزیک وضعیت اضطراری ملی اعلام نماید.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای جداگانه تأیید کرد که رئیس جمهور با صدور یک فرمان اجرایی، در مورد قضیه مرزی وضعیت اضطراری ملی اعلام خواهد کرد.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به هشدار نانسی پلوسی با صدور بیانیه ای در روز پنج شنبه اعلام کرد که دولت ترامپ آمادگی دارد تا دربرابر هرگونه دعوی حقوقی احتمالی از خود دفاع کند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید