انگلستان تنها با ۷ مورد از ۶۹ شریک تجاری خود قرارداد ثبت کرد

    کد خبر :488869
انگلستان

انگلستان تا به حال تنها با ۷ کشور از ۶۹ کشور شریک تجاری خود، قرارداد تجاری امضا کرده است. این شامل ۱۶ میلیارد پوند از ۱۱۷ میلیارد پوند تجارت انگلستان با شرکای تجاری خود می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، انگلستان تا به حال توانسته است تنها با ۷ کشور از ۶۹ کشور شریک تجاری خود، قرارداد تجارت آزاد امضا کند. این قراردادها ۱۶ میلیارد پوند از ۱۱۷ میلیارد پوند تجارت انگلستان با کشورهای شریک خود را در بر می‌گیرد.

با در نظر گرفتن این واقعیت، در حالی‌که کمتر از ۲ ماه به ضرب‌العجل انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا، باقی مانده است، ممکن است انگلستان نتواند قرارداد تجاری‌ای با اتحادیه اروپا به دست آورد و مجبور شود به عنوان بخشی از بخشی از اتحادیه کالاهای بلوک اروپا و بازار منفرد منطقه یورو، باقی بماند.

لیام فاکس، وزیر تجارت خارجه انگلستان می‌گوید: اگر دولت نتواند توافقات تجاری انگلستان را مانند آن‌چه در اتحادیه اروپا بود تکرار کند، باید در روزهای آتی این مساله را از لحاظ فنی مورد بررسی قرار دهد.

تا به امروز انگلستان موفق شده است با ماداگاسکار، زیمباوه، شیلی، سوئیس، مائوریتیوس (جزیره‌ای در اقیانوس هند)، سیچلز (کشور کوچک آفریقایی) و جزایر فارو، قرارداد تجاری منعقد کند.

قراردادهای تجاری با کشورهای بزرگتر و مهم‌تری نظیر کانادا، ژاپن، کره‌جنوبی و ترکیه، هنوز باید توسط وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس، تهیه و تنظیم شوند. درحالی که ضرب‌العجل خروج از اتحادیه اروپا با سرعت هر چه تمام‌تر نزدیک می‌شود، با در نظر گرفتن این که حجم صادرات انگلیس به کانادا، ژاپن، کره‌جنوبی و ترکیه، به ۲۵ میلیارد پوند می‌رسد و حجم واردات از این کشورها بالغ بر ۲۸.۶ میلیارد پوند بوده است، وزیر تجارت خارجه انگلایس تحت فشار شدیدی قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید