قیمت نفت جهش کرد

    کد خبر :488845
نفت

قیمت نفت جهش کرد و شاخص برنت به بالاترین قیمت امسال خود رسید، اما رشد قیمت‌ها محدود شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، قیمت نفت جهش کرد و شاخص برنت به بالاترین قیمت امسال خود رسید، اما رشد قیمت‌ها پس از آن محدود شد که انتشار گزارشی از افت هزینه‌کردها در بخش خرده‌فروشی آمریکا، نگرانی بازارها از کند شدن اقتصاد جهانی را تقویت کرد.

پس از این که در گزارشی اعلام شد که میزان فروش خرده‌فروشی‌های آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان، به کمترین میزان خود در بیش از ۹ سال اخیر رسیده است، بازارهای سهام آمریکا افت کردند.

چشم‌انداز اقتصادی آمریکا همچنین با داده‌های دیگری که نشان‌دهنده افزایش غیرمنتظره تعداد آمریکایی‌هایی بود که تقاضای بیمه بیکاری کرده بودند، تیره‌تر شد.

اما جدای از این عامل‌های محدودکننده قیمت، عامل اصلی بالا برنده قیمت نفت در معاملات دیشب، امید سرمایه‌گذاران به حل شدن اختلافات تجاری آمریکا و چین در دور اخیر مذاکرات تجاری دو کشور بود که از امروز با مقامات رده‌بالا پیگیری می‌شود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، با ۹۶ سنت یا ۱.۵۱ درصد جهش، به ۶۴.۵۴ دلار رسید. شاخص برنت در معاملات دیشب به رکورد سال ۲۰۱۹ خود دست یافت و ۶۴.۸۱ دلار شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، با ۱۳ سنت با ۰.۲۴ درصد رشد بسته شد و به ۵۴.۵۴ دلار رسید.

به این ترتیب رشد امسال قیمت‌های نفت به حدود ۲۰ درصد رسید که بیشترین عامل آن چشم‌انداز کاهش عرضه با افت تولید اوپک و متحدان آن که در راس آن روسیه قرار دارد، می‌باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید