المنار: الجبیر در ورشو با نتانیاهو دیدار کرد

    کد خبر :488725
ورشو

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان روز پنجشنبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانس ورشو در لهستان گفته است تحقق ثبات در منطقه بدون صلح میان کشور‌های عربی و تل آویو غیر ممکن است.

به گزارش بازتاب، تارنمای «المنار» به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشت الجبیر در این دیدار مدعی شده است که ایران مانع بزرگی در تحقق پیوند اعراب و اسرائیل است و هر بار کشور‌های عربی در این مسیر پیش می‌روند، ایران مانع می‌شود.
رسانه‌های عربی به جزئیات بیشتری درباره این دیدار نپرداخته اند.
الجبیر که کشورش به سمت عادی سازی روابط با اسرائیل پیش می‌رود، در حالی ثبات منطقه را در گرو سازش با تل آویو دانسته است که تمام ملت‌های منطقه رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بی ثباتی در منطقه و ریشه اصلی بحران‌های جاری در خاورمیانه می‌دانند.
تارنمای «الایام ۲۴» مغرب در این خصوص نوشت، این دیدار بدون حضور رسانه‌ها و مخفیانه و پس از سردی روابط ریاض و رباط انجام می‌شود.
نتانیاهو پیش از این گفته بود روز پنجشنبه با هیات سعودی شرکت کننده در کنفرانس ورشو به ریاست الجبیر دیدار می‌کند.
رادیو «النور» نیز در خصوص دیدار مقام‌های سعودی با مسئولان رژیم صهیونیستی نوشت، روابط رژیم صهیونیستی با برخی حکومت‌های عربی و عادی سازی روابط میان آن‌ها کم کم در حال علنی شدن است و این نشان می‌دهد آن‌ها از سال‌ها پیش بصورت مخفیانه در این مسیر گام بر می‌داشتند.
جهاد اسلامی پنجشنبه شب در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: دولت ترامپ به دشمنی آشکار خود با فلسطین ادامه می‌دهد و نشست ورشو فصل جدیدی از عملیات فریب، گمراه کردن و غرق کردن جهان اسلام در فتنه‌ها و درگیری‌ها به خاطر تامین امنیت دشمن اسرائیلی است.
جهاد اسلامی با محکوم کردن مشارکت کشور‌های عربی در این نشست توطئه آمیز و دیدار‌ها و مصافحه آشکار و پنهانی با سران دشمن و به ویژه بنیامین نتانیاهو افزود: این نشست لکه ننگی بر پیشانی مشتاقان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.
روز‌های ۱۳ و ۱۴ فوریه برابر با ۲۴ و ۲۵ بهمن، مقامات برخی از کشور‌های جهان در ورشو پایتخت لهستان گرد هم آمدند تا درباره ادعای موانع صلح در خاورمیانه به گفت: وگو بنشینند. کنفرانسی که زیر سایه حادثه تروریسیتی زاهدان و عدم حضور شماری از کشور‌های اروپایی در عمل بی نتیجه بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید