نامه ۱۰ عضو جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا به پمپئو: اطلاعات بیشتری در مورد قتل خاشقچی ارائه کنید

    کد خبر :488633
کمیته روابط خارجی سنا

شماری از اعضای دموکرات و جمهوریخواه سنای آمریکا از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور درخواست کردند اطلاعات بیشتری درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار مخالف آل سعود در کنسولگری عربستان در استانبول ارائه کند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، ۱۰ نفر از ۱۲ جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا به ریاست «جیم ریش» در نامه به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا این درخواست را مطرح کردند.

ریش در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیته روابط خارجی سنا متعهد به پیگیری تمام اطلاعات موجود است.

همه ۱۰ عضو دموکرات کمیته روابط خارجی سنا نیز به رهبری «رابرت منندز» و «پت لیهی» نایب رئیس کمیته تخصیص سنا نامه دیگری را امضا کرده و از پمپئو خواستند برای ارائه گزارشی توجیهی به سنا برود.

سناتور‌های دموکرات درخواست کردند که پمپئو با حضور در کنگره اعلام کند آیا مقام‌های دولت سعودی و یا اعضای خاندان سلطنتی عربستان از جمله ولیعهد محمد بن سلمان در قتل خاشقچی دست داشته اند یا نه.

خاقشچی دوم اکتبر (دهم مهر) در حالی که برای انجام امور اداری مربوط به ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفته بود، به قتل رسید. عربستان ابتدا قتل وی را انکار کرد، اما در نهایت مجبور شد به آن اعتراف کند.

قتل این روزنامه نگار باعث شد تا موجی از فشار‌ها و انتقادات جهانی علیه آل سعود ایجاد شود. در تازه‌ترین مورد از این فشارها، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار دارد با تصویب قطعنامه‌ای خواستار پایان حمایت آمریکا از جنگ سعودی‌ها و متحدانش علیه یمن شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید