پیش‌بینی وزیر راه درباره قیمت مسکن در سال ۹۸؛ پایین می‌آید!

    کد خبر :488493
قیمت مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت تمام شده مسکن را از طریق اعطای مشوق‌هایی برای جامعه هدف و اقشار متوسط و کم درآمد کاهش می‌دهیم.

به گزارش ایبِنا، محمد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گفت: امروز تمام دغدغه دولت، تمهیداتی برای تسهیل زندگی مردم بود و مهمترین برنامه، تحرک در بخش تولید مسکن است.

اسلامی با بیان اینکه برای رونق در ساخت و ساز، زمین را در اختیار سازندگان قرار دادیم ادامه داد: در سراسر کشور طرح‌هایی را با بخش خصوصی در بافت‌های فرسوده شهرهای جدید آغاز کردیم و مهمترین اقدام تعیین تکلیف مسکن مهر، بدون مشکلات حقوقی بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هزینه مسکن متاثر از شرایط اقتصادی کشور است، گفت: سهم ما این است تا تولید را فعال کنیم و این کار را خواهیم کرد، سال ۹۸ سال پر تحرک در بخش ساخت و ساز خواهد بود.

اسلامی در باره تصادفات در جاده‌ها و اتوبان‌ها گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد بی مبالاتی‌هایی از سوی برخی افراد بودیم که منجر به داغدار شدن بسیاری از خانواده‌ها شد، اما از مردم انتظار داریم باتوجه به اینکه نزدیک عید هستیم حداکثر و حداقل سرعت را در اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها و جاده‌ها رعایت کنند.

وی ادامه داد: اولویت وزارت راه اقداماتی برای تعیین نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور است به طوری که در گذشته هم این اقدامات را انجام دادیم و برای افزایش ضریب ایمنی راه‌ها بعد از انقلاب بیش از ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه ساخته شد و در اواخر فروردین ۷۰۰ کیلومتر راه جدید افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۳ اقدام را برای ایمنی راه‌ها انجام خواهیم داد، تصریح کرد: اولین کار ایمن سازی معبر، ساماندهی تقاطع هاست ودومین اقدام نصب دو هزار دوربین پلاک خوان در جاده هاست تا به انضباط ترافیکی کمک شود. سومین اقدام این است که امکاناتی را برای توقف و استراحت رانندگان در جاده‌ها ایجاد خواهیم کرد که امیدواریم با جذب بخش خصوصی و سرمایه گذاری زودتر به مرحله اجرا برسد تا مردم سفر ایمنی داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید