بلغارستان با آمریکا هم‌صدا شد

    کد خبر :488441
بلغارستان

دادستانی بلغارستان، حساب شرکت دولتی نفت ونزوئلا را که برای درامان ماندن از تحریم های آمریکا، میلیون ها یورو پول در بانک‌های این کشور پس انداز کرده بود را مسدود کرد.

مقامات امنیتی ونزوئلا اعلام کرده اند که بلغارستان انتقال میلیون ها یورو پول شرکت دولتی نفت ونزوئلا را در بانک های این کشور مسدود کرده است.

به گزارش رویترز، خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا در هفته های گذشته با اعلام ریاست خود به عنوان رئیس جمهور این کشور، با موجی از موافقان و مخالفان در جهان روبرو شد. بسیاری از کشورهای غربی از جمله بلغارستان، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور رسمی این کشور پذیرفتند، اقدامی که با مخالفت کشورهایی همچون روسیه و چین مواجه شد.

با توجه به اخطارهای ارسال شده از سوی آمریکا درباره ونزوئلا، بانک های بلغارستان، اقداماتی را برای جلوگیری از در امان ماندن حسابهای بانکی انجام دادند. به همین منظور به گفته ساتیر تساروف، دادستان بلغارستانی، خدمات امنیتی بلغارستان، حسابها را توسط یک فرد چندملیتی در بانکهای محلی نگه داری می کند. به گفته این دادستان، پولهایی که به اکانت های مختلف واریز می شود، به حسابهای خارج از کشور ارسال می کند.

طبق اظهارات ساتیر تساروف، انتقال پول از ونزوئلا، یعنی از شرکت نفت دولتی ونزوئلا به این حسابها تایید شده است. او می گوید همه اقدامات انجام شده تا پولهایی که هنوز در این حساب ها قرار دارند و مقادیر کمی نیز نیستند، تحت کنترل کامل ما قرار خواهند گرفت و بی دلیل از کشور خارج نخواهند شد.

طبق گفته رئیس آژانس امنیت ملی بلغارستان میلیونها یورو پول شرکت ملی نفت ونزوئلا در این حسابها وجود دارد و بانک مرکزی بلغارستان نیز در نگهداری پولها همکاری های لازم را دارد.

ونزوئلا که با اعمال فشار و تحریم های آمریکا در ماه گذشته، با مشکلاتی در زمینه نقل و انتقال پول و خرید و فروش نفت خود روبروست، به دنبال راهکارهایی به منظور حفظ سرمایه های خود است، اما بلغارها ترجیح داده اند، با آمریکا همکاری داشته باشند.

شرکت دولتی نفت ونزوئلا در تلاش است تا صادرات نفت خود را در مقابل تحریم های آمریکا به هندوستان افزایش دهد تا دربرابر فشارهای آمریکا دوام آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید