ورامین در مسیر جبران کمبود سرانه‌های خدماتی و درمانی

    کد خبر :488243
شهرستان ورامین

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به افتتاح ۱۱۶ پروژه و طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴۸ میلیارد تومان در سطح شهرستان ورامین گفت: این شهرستان در مسیر جبران کمبود سرانه‌های خدماتی و درمانی قرار گرفته است.

نعمت الله ترکی درباره پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان ورامین همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: ساخت بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی در ورامین آغاز شده در حقیقت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی و بیمارستانی در ورامین اعلام آمادگی کرده است و این روند می‌تواند در جهت جبران سرانه‌ها مؤثر باشد.

وی افزود: در جهت تأمین سرانه‌های آموزشی نیز ساخت ۱۵ مدرسه در این شهرستان آغاز شده است. مقرر شد، ساختمان متروکه و بلا استفاده آموزش و پرورش در بهترین نقطه این شهر با مشارکت بخش خصوصی به ۱۵ مدرسه تبدیل شود، البته این پروژه از محل تبصره ۱۹ قانون بودجه نیز تأمین مالی می‌شود.

وی ادامه داد: البته در شهرستان ورامین پروژه‌های نیمه کاره‌ای در حوزه سرانه‌های ورزشی وجود دارد که مقرر شد مجموعه ورزشی و ورزشگاه‌های نیمه کاره که در حوزه روستایی وجود دارد به دهیاری‌ها واگذار و آنها برای تکمیل و بهره برداری اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ایجاد پایانه صادراتی موقت برای عرضه محصولات کشاورزی در ورامین اشاره کرد و افزود: ورامین، پتانسیل کشاورزی و صنعتی مناسبی دارد. اولویت ما در این شهرستان، توسعه زیرساخت‌های راه و شهرسازی و احداث راه‌های ریلی و جاده‌ای است، بر اساس پیشران‌های توسعه، احداث سه محور کمربندی سوم به ورامین و به سمت رودهن و بومهن، اتصال ریلی شهرستان به تهران و آماده سازی زیرساخت‌های عمران و آبادانی تا ۱۴۰۰ باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: سال‌های گذشته در شهرستان پیشوا مجوزی به بخش خصوصی برای پایانه صادراتی یا فروش محصول کشاورزی در زمینه‌های مختلف ارائه شد که هفته گذشته مطلع شدیم بخش خصوصی دیگر قادر به ادامه کار نیست، بنابراین با هماهنگی فرمانداری ورامین مقرر شد زمینی را برای عرضه موقت محصولات کشاورزی به شکل مکانیزه در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید