فریدون شهبازیان، رهبر موسیقی نمایش «زنمرد»

    کد خبر :48822

تالار وحدت از ۲۵ تا ۲۷ تیرماه میزبان موسیقی نمایش «زنمرد» کاری از کامران رسول‌زاده و همراهی فریدون شهبازیان خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران پویا، «زنمرد» به کارگردانی کامران رسول‌زاده و دراماتورژی علی شمس و به همراه ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در موسیقیروی صحنه می‌رود.

عاطفه رضوی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و سارا میرایی، بازیگر خردسال –  که در آثاری مانند نفس، چراغ‌های ناتمام، ماجان، لِرد و آستیگمات به ایفای نقش پرداخته است. – نیز به عنوان دیگر بازیگران نمایش اخیراً به این پروژه افزوده شده‌اند. در این اثر که موسیقی آن ساخته کامران رسول‌زاده است، آرمان مهربان تنظیم قطعات برای ارکستر ملی را بر عهده خواهد داشت.

در این پروژه علاوه بر عوامل یاد شده مجید ضابطی (مدیر تولید)، آزیتا خرمی (برنامه‌ریز و دستیار کارگردان) امین علمایی(دستیار کارگردان)، مهدی مرودشتی (سوپروایزر جلوه‌های ویژه)، مِقِدی شامیریان (طراح لباس)، علی کوزه‌گر(طراح نور)، ماریا حاجیها (طراح چهره‌پردازی)، بابک کیوانی (طراح صدا)، افروز پرتوی (طراح و مجری دکور)، محمود توسلیان (مشاور رسانه‌ای)، احسان نقابت (عکاس و طراح پوستر)، سارا حدادی (مدیرروابط عمومی- مکث ) حضور خواهند داشت.ژ

در «زنمرد» با بهره‌گیری از تکنولوژی پروژکشن هولوگرافیک طی روزهای 25 تا 27 تیرماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت، ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان حضور خواهد داشت. بلیت‌های موسیقی- نمایش «زنمرد» در سامانه ایران نمایش به آدرس irannamayesh.com به فروش مى‌رسد.

نمایش «ما هیچ، ما نگاه» روی صحنه رفت

نمایش «ما هیچ، ما نگاه» به کارگردانی منصوره علی‌مددی با تمرکز بر تئاتر فیزیکال و بر اساس نمایشنامه‌هایی از «ساموئل بکت» شامل «صدای پا»،«آمد و رفت»،«آخرین نوار کراپ»،«آخر بازی» و «چهار» در تئاتر آفتاب روی صحنه رفت.

کارگردان و طراح حرکت این نمایش، ضمن ادغام نگاه فلسفی بکت با تکنیک حرکت و طراحی‌هایی مبتنی بر تئاتر فیزیکال، اجرایی متفاوت از نمایشنامه‌های این نمایشنامه‌نویس مشهور ایرلندی روی صحنه برده است. هدیه بهادری، احمد بهاروند، آرتا جوادی‌اقدم، ریحانه جمشیدیان، بشرا خادملو، ملیکا رشیدزاده، هخا زیبایی، سارا زینالی، امیر سلمانی، سحر شکوهی، رادین فخاریه، آیدا کایینی، مهسا لطیفی، مطهره مشهدی،گلناز مظهری، الدوز نژادی تیم بازیگران این نمایش هستند و دراماتورژی آن را آزاده تفضلی بر عهده دارد.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: فرزانه سرلک (مدیر اجرایی)، آزاده تفضلی(دستیار کارگردان)، مریم کاتوزیان(مدیر صحنه)، مونا عباسی(منشی صحنه)، هخا زیبایی(مشاور موسیقی)، مرتضی میر، سارا شیری، مریم میرآبادی، سیمین‌دخت بجنوردی(گروه موسیقی)، علی کوزه‌گر(طراح نور)، هما شهبازی(طراح لباس)، فتانه باغستانی (اجرای لباس)، محمد علیزاده (طراح صحنه)، مارال ارحمی(طراح گرافیک و عکاس)، پویا اشتهاردی(ویدیو).

این دومین‌ تجربه منصوره علی‌مددی در یک تئاتر فیزیکال با تکیه بر بکت است. این نمایش تا چهاردهم تیرماه در تئاتر آفتاب اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به تماشای این اثر، برای خرید و رزرو بلیت می‌توانند به سایت تیوال https://www.tiwall.com/theater/mahich-manegah یا نشانی خیابان آفریقا، پیش از چهارراه جهان کودک، ابتدای کوچه کمان، پلاک26 مراجعه بفرمایند.

جشنواره تئاتر فرینج کانادا میزبان گروه تئاتر سایه از ایران می‌شود

بیست و نهمین جشنواره تئاتر فرینج تورنتو امسال از 5 جولای در تورنتو کانادا آغاز می‌شود و به مدت سه هفته میزبان بیش از 70 گروه داخلی و بین‌المللی است. این جشنواره که بزرگترین و معتبر‌ترین جشنواره تئاتر کاناداست در بیست و نهمین دوره خود علاوه بر اجراهایی از هشت کشور دنیا، برای اولین بار میزبان نمایشی از ایران نیز می‌شود.

گروه تئاتر سایه که چند سالی است حضور موفقی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته است با نمایش «در» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور در بخش اصلی این جشنواره شرکت می‌کند. نمایش «در» در ارتباط با سفر دو زن است که قصد دارند از شهری به شهر دیگر بروند؛ اما در طول مسیر دچار شک و تردید می‌شوند، شخصی به نام گل‌بهاری قرار است در این سفر به آنها کمک کند و…. این نمایش که با بازی شیوا مکی‌نیان و مینا زمان به زبان انگلیسی اجرا می‌شود پیش از این در مرکز تئاتر تایم اسکوار در برادوی نیویورک با استقبال منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شده است. نمایش «در» که پیش از این در کشورهای آلمان و سوئد نیز روی صحنه رفته، قرار است بلافاصله پس از اجرا در تورنتو راهی فرانسه شود تا در بخش آف هفتادویکمین جشنواره تئاتر آوینیون نیز اجرا شود.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به: مشاور کارگردان و صداپیشه: بنیامین اثباتی، طراح صحنه و لباس: سعید حسنلو، امور بین‌الملل: سارا رسولی، گرافیک: سید محمد مساوات اشاره کرد.

گروه تئاتر سایه پیش از این نمایش «کلمات و مرد» و «منظومه آدمک‌هایی برای صحنه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور را در کشورهای بلاروس، روسیه، ارمنستان، لیتوانی، ایتالیا، آلمان، فرانسه و  آمریکا اجرا کرده است.

مرتضی اسماعیل‌کاشی کارگاه بازیگری تئاتر برگزار می‌کند

تالار محراب از آغاز مردادماه با برگزاری کارگاه بازیگری تئاتر، میزبان مرتضی اسماعیل‌کاشی، بازیگر و کارگردان حرفه‌ای و شناخته‌شده تئاتر خواهد بود.

تالار محراب امسال با برگزاری سلسله‌کارگاه‌های آموزشی تئاتر پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی خواهد بود که در همین رابطه کارگاه بازیگری تئاتر با تدریس مرتضی اسماعیل‌کاشی، بازیگر و کارگردان معتبر و باسابقه کشور از ابتدای مردادماه، شروع به کار خواهد کرد. حسین کریمی، از بازیگران و کارگردانان جوان طراح و سرپرست این کارگاه‌هاست.

به گفته کریمی،کارگاه‌های آموزش بازیگری اسماعیل‌کاشی با ظرفیت 14 نفر، در ده جلسه سه‌ساعته برگزار می‌شود و هزینه کارگاه ششصد هزارتومان است که به صورت اقساط دریافت می‌شود. هنرجویان پس از گذراندن کارگاه، از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران گواهی پایان‌دوره دریافت خواهند کرد.

علاوه بر کارگاه نام‌برده، هم‌زمان کارگاه‌های دیگری شامل کارگاه کارگردانی تئاتر با آرش دادگر، نمایشنامه‌نویسی با ایوب آقاخانی، طراحی صحنه با ناصح کامگاری، نقد و نشانه‌شناسی در تئاتر با رامتین شهبازی و عروسک‌گردانی تلویزیون با محمد لقمانیان با همکاری تالار محراب و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در مجموعه تئاتر محراب برگزار می‌شود.

مرتضی اسماعیل‌کاشی این روزها در نمایش «مفیستو» به کارگردانی دکتر مسعود دلخواه، ایفای نقش می‌کند که هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کارگاه‌ها می‌توانند به نشانی تقاطع خیابان ولی‌عصر و سپه (امام خمینی)، روبه‌روی موزه ملی قرآن مراجعه بکنند یا جهت کسب اطلاعات تکمیلی با شماره09358877686 تماس بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید