رژیم بحرین دست به دامن صهیونیست‌ها شده است

    کد خبر :488179
رژیم بحرین

«ابراهیم سرحان» تأکید کرد که رژیم آل‌خلیفه برای حل بحران داخلی خود دست به دامن هر تیم صهیونیستی شده و تل آویو و منامه منافع مشترک دارند.

مردم بحرین در حالی هشتمین سالگرد انقلاب خود را در ۱۴ فوریه گرامی می دارند که اقدامات رژیم آل خلیفه علیه انقلابیون و سرکوب آنها که تنها خواهان تحقق دموکراسی و آزادی بیان در کشورشان هستند ادامه دارد.

در این بین تلاش مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای نزدیک شدن به مقامات بحرینی نشان‌دهنده ارتباط عمیق دو رژیم و منافع مشترک آنها است.

انقلابیون بحرین در هشتمین سالگرد اعتراضات مردمی این کشور تأکید دارند که مبارزات علیه رژیم حاکم همچنان ادامه خواهد داشت.

ابراهیم سرحان حقوقدان و عضو جمعیت الوفاق بحرین در گفتگو با مهر در خصوص انقلاب مردم بحرین تاکید کرد: جنبش مردمی بحرین که در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد برپایه در خواست برای تحقق حقوق مشروع در زمینه آزادی بنا شد.

وی افزود: این جنبش مردمی توانست صدای خود را به تمام جهانیان برساند و با وجود آنکه نظام حاکم به سرکوب و نقض قوانین علیه مردم ادامه می دهد اما بحرینی‌ها از درخواست‌های خود عقب نشینی نکرده و هیچ روزی طی این دوره صدای اعتراض مردم خاموش نشد.

سرحان در خصوص تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با وزیر خارجه بحرین در حاشیه نشست ورشو گفت: دولت بحرین از هر شخص٬ کشور و یا رژیمی که این دولت را از بحران کنونی اش نجات دهد حمایت می کند.

وی یادآور شد: دولت بحرین در برابر یک ملت انقلابی ایستاده که مفهوم عقب نشینی را نمی داند و در برابر تمام روش های سرکوب ایستادگی می‌کند. دولت بحرین فکر می‌کند که راهکار حل بحران رفتن به آغوش صهیونیست‌ها است و آنها می‌توانند از دولت بحرین در برابر ملت حمایت کنند. چنین دیدارهایی شیطانی است و با هدف همکاری متقابل برای تحقق منافع خاص در برابر ملت های مقاوم علیه اشغالگران صهیونیست صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: بحران داخلی بحرین همچنان پابرجا است و کشورهای جهان تا جایی که می توانند نسبت به این بحران بی توجهی می کنند اما در برخی از موارد مبارزین در خارج از کشور توانستند توجه افکار عمومی را به سمت این بحران ریشه‌دار در بحرین جلب کرده و باعث شوند تا برخی از کشورها هرچند به صورت کمرنگ و در سطحی پایین در برخی موارد مواضعی در این خصوص اتخاذ کنند.

ابراهیم سرحان در خصوص اهداف انقلاب و تحقق آن تاکید کرد: می توانیم بگوییم که ملت بحرین بخش بزرگی از هدف خود را محقق کرده است و آن پایبندی مردم بحرین به ارزش های خود و همچنین مبانی حقوق بشر و دموکراسی است. مردم بحرین توانستند مفهوم عمومی مشارکت سیاسی را در جامعه این کشور ایجاد کنند اما در صورتی که دولت بحرین به درخواست‌های مردم پاسخ مثبت دهد این مفهوم ریشه دارتر خواهد شد و بدین وسیله کشور ما زودتر به تثبیت این مبانی مهم که برای هر نظام آزاد و مستقل لازم و ضروری است میرسد.

عضو جمعیت الوفاق بحرین در خصوص مبارزات مردم بحرین و روند آن تاکید کرد: مبارزات مردمی در هر کشوری با فراز و نشیب‌های زیاد و گسترده ای رو به رو بوده که ممکن است این مبارزات را تحت الشعاع قرار دهد و در بسیاری از موارد شاهد آن بودیم که مبارزات مردمی به دلیل همین فراز و فرودها از مسیر مسالمت‌آمیز خود خارج شده است.

وی افزود: اما ملت بحرین از ابتدا به مبارزات مسالمت آمیز و این گزینه استراتژیک در سایه تدبیر رهبران مخلص خود پایبند بوده و همین دلیل باعث شد تا کشورهای دوست و حامی دولت بحرین به دردسر بیفتند چرا که آنها همواره مدعی هستند که از درخواست های دمکراتیک ملت ها حمایت می کنند. دولت آمریکا و دولت انگلیس نتوانستند خود را از این شرایط سخت خارج کنند و دست از حمایت دولت دیکتاتور بحرین بردارند چراکه در این خصوص منافع مادی خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: ملت بحرین به خوبی می داند که این کشورها نمی پذیرند که ملت‌ها آزاد زندگی کنند و شاهد تحقق دموکراسی در کشورشان باشند چرا که بدین ترتیب فرصت غارت ثروت‌های ملی این کشورها از بین می رود.

ابراهیم سرحان در خصوص اوضاع حقوق بشر در بحرین و آزادی بیان در این کشور گفت: اوضاع حقوق بشر در بحرین وارد یک گرداب عمیق شده است چراکه شاهد سرکوب پی‌درپی و بی امان علیه گروه های مختلف جامعه و نقض حقوق بشر علیه تمام مردم این کشور اعم از زن و مرد هستیم. با وجود این جامعه بین الملل دست به سینه در برابر این اقدامات ایستاده و از ملت بحرین هیچ حمایتی نمی‌کند اما مردم به راه خود با اراده ای پولادین ادامه خواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید