فرمانده مرزبانی کردستان: زمانیکه یک قاچاقچی کشته می‌شود، عده‌ای فوراً بحث کوله‌بری را مطرح می‌کنند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۱۶
    کد خبر :488171
فرمانده مرزبانی کردستان

فرمانده مرزبانی کردستان درباره فعالیت کوله‌بران در مرز‌های استان توضیحاتی داد.

به گزارش تسنیم، سردار کیومرث شیخی به امنیت مرز‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: نه تنها امنیت مرز‌های استان کردستان، بلکه امنیت در جمهوری اسلامی به سان نگینی درخشان در دنیا می‌درخشد.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش کنونی مدیون زحمات و تلاش همکاران امنیتی در سطح کشور است، گفت: نیرو‌های بسیج و سپاه هم‌اکنون نیز همانند دوران هشت سال دفاع مقدس، در بحث تامین امنیت کاملاً موثر و می‌درخشند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش و زحمات شبانه‌روزی همه همکاران، امنیت و آرامشی که رزمندگان دوران دفاع مقدس برای ما به‌جا گذاشته‌اند، محفوظ و به دست نسل‌های بعدی بدهیم.

وی به موقعیت و شرایط جغرافیایی استان کردستان اشاره کرد و افزود: همکاران تامین امنیت علی‌رغم همه سختی‌ها در نوار مرزی که بسیاری از مردم از وضعیت بی‌اطلاعند، به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند که امنیت پایدار و در شأن و شخصیت مردم کشور و استان به منصه ظهور برسانند که خوشبختانه تاکنون هم همینطوری بوده و باید خود مردم درباره امنیت پایدار در مرز‌های کردستان قضاوت کنند.

سردار شیخی افزود: تمام نیرو‌های مرتبط با امنیت به صورت شبانه‌روزی انجام وظیفه هستند و هیچ‌گاه اجازه تعرض دشمنان به مرز‌ها و شهر‌های کردستان را نخواهند داد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت کوله‌بران اشاره کرد و ادامه داد: یکی از تشکیلاتی که پیشتاز کوله‌بری برای مردم حاشیه و مرزنشین بود، نیروی انتظامی با محوریت مرزبانی بوده و سوابق آن هم کاملاً موجود است و هیچ زمانی مخالف فعالیت کوله‌بران نیستیم، اما تابع قوانین، سیاست‌ها و ابلاغیه‌هایی هستیم.

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: در این مدت یک سال و نیم که تردد کوله‌بران بسته شده، نه تنها بنده در استان خود ناجا، ستاد کل و سیاسیون نیز به‌دنبال موضوع و پیشنهاداتی داده‌ایم تا بتوانند جایگزینی برای کوله‌بری داشته باشند و مرتباً پیگیر و منتظر نتیجه هستیم چراکه از سال ۶۹ کوله‌بری با محوریت مرزبانی باز بود و پس از دستورالعمل‌ها به همان روال ادامه داشت.

وی ادامه داد: منتظریم که مجداداً فعالیت کوله‌بری از سر گرفته شود و یقیناً کوله‌بری در مرز احیا شود مشکلات ما نیز کمتر خواهد شد چراکه جمعیت و ساکنان کنار مرز هم باید امرار معاشی داشته باشند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان در پاسخ به اینکه آیا مرزبانان با کوله‌برانی که قانونی فعالیت کنند، مشکلی دارد، به آنان تیراندازی می‌کنید، خاطرنشان کرد: خیر، متأسفانه در تعابیر اختلافاتی وجود دارد، معمولاً عده‌ای کوله‌بر را با قاچاقچی یکی محسوب می‌کنند؛ کسی که بخواهد از نقطه صفر مرزی و حریم امنیتی مرزی که برایشان در نظر گرفته‌اند تردد کند دیگر کوله‌بر تلقی نمی‌شود بلکه عابر غیرمجاز (ایرانی) و یا متجاوز (اتباع خارجی) تلقی شده و مجرم هست.

وی اضافه کرد: متأُسفانه زمانیکه یک قاچاقچی کشته می‌شود، عده‌ای فوراً بحث کوله‌بری و دلسوزی و مظلوم‌نمایی‌هایی را مطرح می‌کنند و می‌خواهند به‌نوعی تشکیلات مرزبانی را زیر سؤال ببرند که ما ضدمردم هستیم در صورتیکه این ادعا‌ها کذب است چراکه ما هم انسان و از جنس همین مردم هستیم؛ اگر بحث دلسوزی باشد سوگند می‌خورم اگر خود ما بیشتر از آن‌ها دلسوز نباشیم، کمتر نیستیم و نمی‌خواهیم که خون کسی ریخته شود، اما باید این افراد پایبند به قانون باشند.

سردار شیخی یادآور شد: برای نیرو‌های مرزبانی در مرز‌ها محدوده و حریم تعریف شده، سؤال اینجاست ساعت ۱۲ و یک شب در مرز که فاصله دو متری خودت را هم نمی‌توانی ببینید، از کجا می‌توان فهمید که فرد قاچاقچی یا غیرقاچاقچی است، بنابراین اصلاً تمایل نداریم که فردی کشته شود، اما ما تمام قانون را رعایت می‌کنیم و باید این‌ها نیز قانون را رعایت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید