پیشرفت ۲ درصدی قطار حومه‌ای هشتگرد در ۲ سال اخیر

    کد خبر :48796

در حالی شرکت عمران شهرهای جدید پیشرفت فیزیکی قطار حومه‌ای هشتگرد تا پایان سال ۹۴ را بالغ بر ۸۳ درصد اعلام کرده بود که مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک این شرکت گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه هم‌اکنون ۸۵ درصد است.

به گزارش  تسنیم، اوایل خردادماه سال گذشته شرکت عمران شهرهای جدید ایران در واکنش به انتشار گزارش پیشرفت فیزیکی قطار برقی شهرهای جدید از سوی وزارت راه و شهرسازی آمار را در سایت خود بارگذاری کرد. بر اساس این آمار تا پایان سال 94 پیشرفت فیزیکی قطار برقی هشتگرد 83 درصد اعلام شده بود. قطار برقی بهارستان، گلبهار و فولادشهر نیز تا پایان سال 94 به ترتیب پیشرفت فیزیکی 36 درصد، 24. و 16.1 درصدی را داشته‌اند.

در حالی مسئولان و مدیران وزارت راه و شهرسازی وعده‌های متعددی برای بهره‌برداری آزمایشی و غیرآزمایشی از قطار حومه‌ای هشتگرد را در سال‌های 95 و 96 دادند، اما هیچکدام از این وعده‌ها تاکنون محقق نشده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید به تازگی مشکل اصلی پیشبرد پروژه قطار حومه‌ای هشتگرد را عدم نقدینگی کافی اعلام کرد و گفته است:طعا اگر تزریق اعتبارات به طور کامل صورت بگیرد می‌توانیم تجهیزاتی که مبلغ پیش‌پرداخت آن داده شده است را تحویل گرفته و هرچه سریعتر این قطار را به بهره‌برداری برسانیم.

توکلی با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی پروژه 85 درصد و پیشرفت فیزیکی ایستگاه آن 75 درصد است، افزود:  اگر تزریق اعتبارات به طور کامل صورت بگیرد می‌توانیم تجهیزاتی که مبلغ پیش‌پرداخت آن داده شده است را تحویل گرفته و هرچه سریعتر این قطار را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با یادآوری این‌که تکمیل مطالعات احداث قطار برقی پردیس به تهران، صدرا به شیراز و سهند به تبریز نیز در دستور کار امسال قرار گرفته است، اظهار کرد:‌ قرار گرفتن پروژه قطار پردیس در لایحه بودجه سال 97 منوط به بهره‌برداری از پروژه هشتگرد و خروج آن از لایحه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید