طراحی منظومه فکری اقتصاد آموزش و پرورش

    کد خبر :487951
اقتصاد آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: منظومه فکری اقتصاد آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین طراحی می‌شود.

علی الهیار ترکمن افزود: اقتصاد آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین فصل مشترک دولت و مردم موضوع حائز اهمیتی است که باید بیش از پیش به آن پرداخت. موضوعی که متأسفانه در گذشته مورد اقبال و توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: آموزش و پرورش و اقتصاد دو مقوله ارزشمندی هستند که می‌توانند اثرات مثبت جلو برنده‌ای نسبت به یکدیگر داشته باشند. بی‌شک اقتصاد بدون آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت بدون تفکر اقتصادی جلو نخواهد رفت. باید تلاش کنیم تفکر اقتصادی البته به مفهوم مدیریت بهینه منابع انسانی و مالی در تار و پود مدیریت آموزش و پرورش نفوذ کند تا جایی که هیچ حرکتی بدون اندیشه اقتصادی طراحی و اجرا نشود.

دبیر اجرایی اولین همایش اقتصاد آموزش و پرورش ادامه داد: اساساً «توسعه مدیریت» در حوزه های منابع انسانی و منابع مالی و تجهیزات و امکانات بدون منظومه اقتصادی هوشمند و کارآمد امکان پذیر نخواهد بود ما باید بتوانیم تفکرات و اندیشه های نخبگان را در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش جمع‌آوری و در برنامه ریزی‌های مدیریتی خودمان بکار ببندیم تا با اطمینان بیشتری در میدان‌های اجرایی گام برداریم.

به گزارش ایسنا، الهیار ضمن تأکید بر نقش اساتید حوزه و دانشگاه، تمامی معلمان و دانشجو معلمان در فرآیند شکل‌گیری تفکر اقتصادی در آموزش و پرورش گفت: در همین راستا اولین همایش اقتصاد آموزش و پرورش با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌گردد تا گام نخستین ما برای ورود به این عرصه باشد و ان‌شاءالله همایش‌ها و کارگاه‌های متعدد بعدی نیز طراحی و اجرا خواهد شد تا حلقه های فکری نخبگان در این امر مهم کامل شود و مدیران و متولیان نظام تعلیم و تربیت با بهره‌گیری از این گنجینه فکری به اصلاح ساختارها و برنامه ها بپردازند

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش لازم به ذکر است که این همایش در روزهای شنبه و یک‌شنبه ۲۷و۲۸ بهمن‌ماه جاری در دانشگاه علامه طباطبایی (ره) برگزار می‌شود. وزیر آموزش و پرورش، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، جمعی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اساتید دانشگاه، دانشجو معلمان، مدیران کل و معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور، معاونین وزیر و مدیران کل حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش از میهمانان و مدعوین اصلی این همایش هستند. تاکنون بیش از ۴۶۰ چکیده مقاله و ۱۲۶ مقاله علمی به دبیرخانه این همایش تحویل شده که کار ارزیابی و دسته‌بندی آن توسط گروه داوران رو به اتمام است و نفرات برگزیده در همایش مزبور مقالات خود را ارائه خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید