گزارشی از قاچاق خاک دریافت نکرده‌ایم

    کد خبر :48787

رییس کمیسیون کشاورزی در واکنش به خبر قاچاق خاک زراعی به کشورهای حاشیه خلیج گفت: هیچ گزارش مستندی از مراجع قانونی دریافت نکرده ایم.

علی اکبری، نماینده بجنورد و رییس کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در واکنش به به برخی اظهارات در خصوص قاچاق خاک زراعی به کشورهای عربی اظهار داشت: گزارشی که برخی خبرگزاری‌ها آن را انعکاس دادند از منابع خبری موثقی دریافت نشده است اما کمیسیون کشاورزی درحال پیگیری این موضوع از مراجع قانونی است.

وی افزود: مراجع رسمی و تجارتی نمی‌توانند این حجم از کالا را از مرز خارج کنند. البته در قانون جدید، صادرات و خروج خاک به طور کل ممنوع است. در برخی رسانه‌ها مطرح شده که این خاک به صورت سیمان خارج شده است که این امر هم منطقی به نظر نمی‌آید.

اکبری در ادامه خاطر نشان کرد: ما هم به دنبال این هستیم تا با دریافت گزارش رسمی از مراجع ذیربط به اصل قضیه برسیم.

رییس کمیسیون کشاورزی در پایان تاکید کرد: پس از خروج این محموله از بوشهر و تایید آن توسط گمرک بوشهر باید این خاک به پایانه خارک می رسید اما اسنادی که هنوز صحت آنها تایید نشده است این ادعا را دارند که این محموله هیچگاه به خارک نرسیده است. این مسئله هنوز برای ما روشن نیست و ما در حال پیگیری اصل ماجرا از مراجع ذیربط هستیم. من تاکید می کنم ما هنوز از مراجع رسمی گزارشی در این خصوص دریافت نکرده ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید