استفاده جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران

    کد خبر :48781

پیمانکار و مجری طرح تماما داخلی است و قرارداد به صورت EPC با تامین اعتبار از محل بانک توسعه اسلامی است که تا کنون 100 میلیارد تومان از بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود رضا ثامنی مدیر امور نظارت بر خطوط اصلی شرکت فاضلاب تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از محل احداث تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران گفت: تونل فاضلاب غرب تهران برای اولین بار در کشور به صورت تمام مکانیزه با قطعات بتونی سگمنت اجرا می شود.

وی افزود: در این موقعیت در حاشیه اتوبان تهران- ساوه حدود 11 کیلومتر تونل باید اجرا و به خروجی تونل کمیل متصل می شویم.

ثامنی با بیان اینکه پروژه توسط متخصصین داخلی اجرایی می شود، اظهار داشت: تا کنون از 11 کیلومتری که باید اجرا شود 600 متر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تمامی قطعات بتنی به لحاظ صرفه اقتصادی در همین محل پروژه ساخته می شوند، گفت: ما در این پروژه تحقیقات گسترده ای انجام دادیم تا در روش اجرا بهبود داشته باشیم و در حال حاضر در مرحله ای هستیم که پوشش را تعویض کنیم و به این ترتیب باقیمانده مسیر را با پوشش جدید ادامه می دهیم.

مدیر امور نظارت بر خطوط اصلی شرکت فاضلاب تهران یاداوری کرد: پیمانکار و مجری طرح تماما داخلی است و قرارداد به صورت EPC با تامین اعتبار از محل بانک توسعه اسلامی است که تا کنون 100 میلیارد تومان از بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

وی افزود: طبق برنامه زمان بندی پیش بینی می شود که ماهی 300 متر اجرا شود.

ثامنی با اشاره به وجود برخی موانع بر سر اجرایی شدن پروژه تصریح کرد: بخشی از زمین متعلق به اوقاف، وزارت راه بوده و شهرداری اسلام شهر و منطقه 18 تهران نیز مدعی بوده اند که هماهنگ کردن این مسائل زمانبر بوده است.

وی با اشاره به مزیت های پوشش جدید بکارگرفته شده در پروژه اظهار داشت: بعد از بازنگری هایی که داشتیم مقرر شد که از پوششی استفاده کنیم که در برابر خوردگی مقاوم است از پایه رزینی و ترکیبات پلی اتیلن و آب بندی PVC استفاده می شود که روشی نوینی بوده که تکنولوژی آن متعلق به آلمان و اتریش است و همزمان با ما تنها کشور کانادا از آن استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: این تونل فاضلاب قرار است که حدود 13 متر مکعب بر ثانیه را منتقل کند.

مدیر امور نظارت بر خطوط اصلی شرکت فاضلاب تهران در ادامه با بیان اینکه ما در این پروژه همزمان تصفیه خانه ها را هم می سازیم، افزود: شبکه این قابلیت را دارد که همزمان سوئیچ شود و در اینده هدف این است که تصفیه خانه های محلی تهران را از مدار خارج کنیم و همه را در تصفیه خانه های اصلی متمرکز کنیم و مناطق مرکزی و غربی به تصفیه خانه فیروز بهرام و مناطق شرقی و شمال شرقی نیز به تصفیه خانه جنوب منتقل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید