“غول قاچاق مواد مخدر مکزیک” در دادگاه نیویورک محکوم شد

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۵۴
    کد خبر :487771
غول قاچاق مواد مخدر مکزیک

دادگاهی در آمریکا “ال چاپو”، غول قاچاق مواد مخدر مکزیک را در ۱۰ مورد مقصر شناخت.

ال چاپو که متهم است از طریق وارد کردن ده‌ها تن مواد مخدر به آمریکا میلیاردها دلار درآمد کسب کرده احتمالاً به حبس ابد محکوم می‌شود.

روز گذشته (سه‌شنبه) دادگاهی در نیویورک “خواکین گزمن لوئرا”، ملقب به “ال چاپو” را در ۱۰ مورد گناهکار شناخت. میزان مجازات ال چاپو از سوی دادگاه هنوز اعلام نشده است. ال چاپو یک باند بزرگ را در مکزیک اداره می‌کرد. این کارتل مواد مخدر به مدت ۲۰ سال دست‌کم ۱۸۱ تن کوکائین و ۱۰ تن هروئین را به آمریکا وارد کرده است.

ال‌چاپو که ۶۱ سال دارد به عنوان غول قاچاق مواد مخدر مکزیک معروف بود. گمان می‌رود این رئیس کارتل بزرگ مواد مخدر مکزیک در نیویورک به حبس ابد محکوم شود اما گزارش‌ها حاکیست که به دلیل قرارداد بین آمریکا و مکزیک برای این تبهکار حرفه‌ای مجازات اعدام صادر نخواهد شد.

فرار ال چاپو از زندان مکزیک در سه سال پیش جنجالی را به راه انداخت. غول قاچاق مکزیک موفق شد در سال ۲۰۱۶ میلادی با کندن تونلی از زندان فرار کند. او پس از این فرار دوباره دستگیر و به آمریکا منتقل شد.

به گزارش ایسنا،دادگاه رسیدگی به اتهامات ال چاپو، یکی از قدرتمندترین سران قاچاق مواد مخدر در جهان از ماه نوامبر گذشته (حدود سه ماه پیش) در محله بروکلین نیویورک و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده بود. در روند دادگاه مدارک زیادی علیه ال چاپو عرضه شده و دادگاه نظر ۵۰ شاهد را درباره دامنه فعالیت باند مواد مخدر ال چاپو جویا شده بود.

ال چاپو که به خاطر جثه‌اش به “کوتوله” مواد مخدر نیز معروف بوده، علاوه بر خرید و فروش مواد مخدر به پول‌شویی و هدایت باندهای جنایتکار در مکزیک نیز متهم شده بود.

به گزارش دویچه‌وله، هیئت منصفه دادگاه پس از حدود ۳۵ ساعت بحث و مشاوره طی شش روز سرانجام ال چاپو را در همه موارد گناهکار شناخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید