سطح مشارکت کشورهای مختلف در کنفرانس ورشو

    کد خبر :487590
کنفرانس ورشو

رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات این کشور به اعلام سطح حضور کشورهای مختلف در کنفرانس ورشو پرداختند.

به گزارش مهر، «الیزابت استیکنی» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در پیام تصویری که امروز چهارشنبه در توئیتر منتشر کرد عنوان داشت که هدف از برگزاری این کنفرانس یافتن راه های دیپلماتیک و سیاسی برای بحران های منطقه از قبیل تولید موشک، مبارزه با تروریسم، بحران های انسانی و امنیت سایبری خواهد بود.

به گفته استیکنی بیش از ۸۰ کشور به این کنفرانس دعوت شده اند.

در همین رابطه منابع خبری و مقام‌های ایالات متحده به رادیو فردا گفته‌اند نزدیک به ۳۰ کشور در سطح وزیر خارجه در کنفرانس مربوط به مسائل خاورمیانه در ورشو، پایتخت لهستان، شرکت می‌کنند.

کنفرانس ورشو که «نشست وزیران برای ترویج آینده‌ای برآمده از صلح و امنیت در خاورمیانه» نام دارد، برای مدت دو روز، ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار می‌شود. آن طور که منابع خبری و مقام‌های آمریکایی گفته‌اند انگلیس، ایتالیا، برزیل و یا کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که وزیران خارجه خود را به نشست ورشو می‌فرستند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در کنار معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، از بالاترین مقام‌های حاضر در کنفرانس هستند. وزیران خارجه لهستان و آمریکا نیز به‌ عنوان میزبان در ورشو حضور خواهند داشت.

عربستان سعودی «عادل الجبیر» را به نشست می‌فرستد. الجبیر که پیشتر وزیر خارجه عربستان بود، در حال حاضر به‌ عنوان وزیر مشاور در امور خارجه فعالیت می‌کند.

دیگر کشورهایی که به گفته منابع خبری وزیران خارجه خود را به لهستان می‌فرستند عبارتند از: آلبانی، آرژانتین، اتریش، بحرین، بلغارستان، استونی، گرجستان، مجارستان، اردن، کویت، لتونی، لیتوانی، لیبریا، مراکش، مالت، عمان، قطر، رومانی، امارات متحده عربی، اوکراین و دولت یمن.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند «بسیاری دیگر از کشورها در سطوح پایین‌تر، از جمله معاون وزیر و مقام‌های دیگر» در این نشست شرکت خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید