ایتالیا تغییر موضع داد: خواستار برگزاری انتخابات مجدد در ونزوئلا هستیم

    کد خبر :487455
ایتالیا

دولت ایتالیا موضع خود در قبال بحران ونزوئلا را اعلام کرد و خواستار برگزاری مجدد انتخابات در این کشور شد.

به گزارش ایرنا، دولت ایتالیا که بیانیه اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن’خوان گوایدو‘به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا را در نشست بخارست وتو کرده بود، اکنون موضعی هماهنگ با کشور‌های اروپایی و گروه تماس اتخاذ کرد و وزیر خارجه این کشور به تشریح موضع دولت در پارلمان پرداخت و خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخابات در ونزوئلا شد.
‘انتزو مواورو میلانزی’ گفت: دولت ایتالیا بر این عقیده است که انتخابات ماه مه گذشته (اردیبهشت) در ونزوئلا، مشروعیت دموکراتیک به فردی که برنده انتخابات شد، یعنی ‘نیکلاس مادورو’ نمی‌دهد و برای همین خواهان برگزاری مجدد انتخابات در ونزوئلا است تا رای دهندگان ونزوئلایی بتوانند فردی را که معرف آن‌ها است و بر آن‌ها حکومت می‌کند، انتخاب کنند.
وی سپس با هرگونه خشونت از سوی طرفین مخالفت و تاکید کرد که مادورو رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا نیست و اینکه موضع ایتالیا در قبال بحران ونزوئلا سازگار با بیانیه گروه تماس در ‘مونته ویدیو’ و بیانیه مشترک روز ۲۶ ژانویه کشور‌های اروپایی است.
وزیر خارجه ایتالیا همچنین خاطر نشان کرد که دولت برای حفظ امنیت و منافع ایتالیایی‌های مقیم ونزوئلا و شرکت‌های ایتالیایی در این کشور، فعال می‌شود.
‘متئو سالوینی’ معاون نخست وزیر ایتالیا و رهبر حزب راست گرای افراطی ‘اتحاد’ نیز در تماس تلفنی با گوایدو، علیه مادورو به شدت موضع گیری کرده و سپس از برگزاری انتخاباتی آزاد حمایت کرد.
گوایدو اخیرا با ارسال نامه‌ای خطاب به ایتالیایی ها، خواستار موضع گیری رم علیه مادورو رئیس جمهوری این کشور شد و اظهار داشت: ما با تعجب عمیق، دلایل سیاسی ایتالیا که موضعی روشن و قاطع علیه دیکتاتوری مادورو اتحاذ نمی‌کند را درک نمی‌کنیم و نمی‌فهمیم که چرا این کشور اروپایی با قدرت خواستار انتخابات آزاد تحت نظارت جامعه بین المللی و آزاد شدن کمک‌های بشردوستانه نمی‌شود. یقین دارم که ملت ایتالیا طرف ما، طرف دموکراسی و آزادی و عدالت است.
گوایدو در این نامه تاکید کرد که ‘۵۹ کشور در جهان و پارلمان اروپا، شورای ملی ونزوئلا و من را به عنوان رئیس جمهوری موقت با وظیفه معین و محدود برای هدایت کشور به سوی انتخاباتی آزاد و دموکراتیک به رسمیت شناخته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید