بهره‌مندی محیط بانان از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران

    کد خبر :487354
محیط زیست استان همدان

فرمانده یگان اداره حفاظت از محیط زیست استان همدان از بهره‌مندی محیط‌بانان جانباز و خانواده شهدا از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

‌جواد نوری‌اظهر  با بیان اینکه به لحاظ اداری محیط بانی یک شغل کشوری است، مطرح کرد: به لحاظ کاری محیط‌بانان یک نیروی شبه نظامی هستند اما بر اساس قوانین استخدامی کشور آنان هیچ‌گاه اجازه دریافت خدمات و مزایای نیروهای نظامی را ندارند.

وی با اشاره به وجود دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت از محیط زیست توسط نیروهای مسلح، گفت: یگان حفاظت از محیط‌زیست قدیمی ترین سازمان غیر نظامی کشور بوده که با عنوان یک نیروی کشوری مشغول فعالیت به شیوه نیروهای لشکری است.

وی ادامه داد: از این رو بر اساس این دستورالعمل از فروردین ماه سال‌جاری محیط‌بانان در صورت هرگونه جراحت و یا شهید شدن در زمان انجام ماموریت، آنان و یا خانوادهایشان زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.

نوری اظهر در تشریح پیوستن محیط‌بانان محیط زیست به بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بند ۳ ماده ۱۰ دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت از محیط زیست، تصریح کرد: کارکنان یگان در صورتی که به سبب اجرای مأموریت و انجام وظایف محوله در اثر بروز حوادث و سوانح کشته، مجروح یا مصدوم گردند؛ در چارچوب آیین‌نامه مصادیق شهادت و ایثارگری و قوانین و مقررات حاکم بر ناجا تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.

فرمانده یگان اداره حفاظت از محیط زیست استان همدان با بیان اینکه در ابتدا بنیاد شهید و امورایثارگران مخالف خدمات رسانی به محیط‌بانان بوده است، اظهار کرد: این بنیاد با توجیه غیرنظامی بودن سازمان محیط‌زیست از خدمات رسانی به محیط‌بانان امتناء می‌ورزید اما اکنون این مشکل رفع شده است.

نوری اظهر اجرایی شدن دستورالعمل جدید یگان حفاظت از محیط‌زیست را نیازمند زمانی طولانی دانست و افزود: هنوز این دستورالعمل به طور کامل اجرایی نشده است.

وی با اشاره به عدم بهره‌مندی محیط‌بانان از مزایای نیروهای کشوری، عنوان کرد: براساس ماده ۶۸ خدمات کشوری، ادارات مربوطه از برخی مزایا بهره‌مند می‌شوند این درحالیست که سازمان محیط‌زیست هیچ‌گاه از این مزایا بهره‌ای نبرده و همواره جزء حداقل ها حساب می‌شود.

نوری اظهر از استخدام سالی ۳۰۰ محیط‌بان در کل کشور خبر داد و گفت: ۱۷ اسفند سال‌جاری آزمون استخدامی محیط زیست با مدیریت جهاددانشگاهی در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ با استخدام سالی ۳۰۰ محیط بان در کشور، شاهد افزایش ۵۰ درصدی محیط‌بانان تا ۲ سال دیگر هستیم.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. امراله مهماندوست گفت:

    اینجانب ازعشایر بنکوی عرب تیره ایگدر طایفه عمله ایل قشقایی هستم که از طرف پدر بزرگ خان محلی (درزمان احمد شاه قاجار) و پدر خان محلی (رضا شاه پهلوی) و خود خان محلی (محمد رضا شاه پهلوی) به جد اینجانب و پدر بزرگ اینجانب و پدراینجانب ظلم نموده اند که درنهایت به شخص اینجانب ظلم نموده اند. کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم آیت الله موسوی خمینی (امام خمینی) و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی (لشکر ۲۸ روح الله) درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشورحضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام ازاول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی (با سه بارمجروحیت) دردفاع مقدس نصیبم شده است با این سابقه طولانی که به شرح فوق در زندگی خود فعالیت هایی برای استحکام حکومت جمهوری اسلامی ایران داشته ام حال می گویم که تمام کارهایی که دولت جمهوری اسلامی ایران می گوید برای ایثارگران درکشورایران انجام داده است تبلیغات دروغین دولتی است برای مثال اینجانب اشتغالم در … را مدیون شخص آقای عزیز منصوری هستم نه ایثارگربودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید