سوال عضو حزب اعتماد ملی از منتقدان: اگر فکر اشتغال جوانان بودید چرا مملکت را زیر تحریم بردید؟

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۱۲

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اگر رقبا و منتقدان دولت نگران بیکاری جوانان بودند ، چرا مملکت را زیر یوغ تحریم های بین المللی بردند که اقتصاد ما به مرز فلج شدن برسد.

اسماعیل گرامی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: من به رقبا حق می دهم که از دولت و اصلاح طلبان انتقاد کنند. همه جای دنیا هم همین طور است و نمی توان اسم آن را سیاه نمایی گذاشت. ما نیز در رقابت های انتخاباتی قبل مدام دولت اصولگرایان را نقد می کردیم.

** پاسخ به نقدهای غیرمنصفانه به نفع دولت است

وی تصریح کرد : باید به نقدها پاسخ منطقی و قانع کننده داد. روحانی و دولتش هم مدام باید از سوی اصولگرایان مورد نقد قرار گیرند و بر آن حرجی نیست. حتی باید به نقدهای غیرمنصفانه نیز پاسخ گفت که غیرواقعی بودن آنها برای افکارعمومی روشن شود و این اتفاقا به دولت کمک می کند.
این اقتصاددان ادامه داد: البته این را هم اضافه کنم که برخی منتقدان و رقبای دولت ظاهرا دچار آلزایمر شده اند. نامزدها و سیاسیون آنان یکباره فریاد وااسلاما سر داده اند که چرا جوانان ما بیکارند؟ سوال من از آنان این است که اگر شما واقعا به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان بودید چرا مملکت را زیر یوغ تحریم های بین المللی بردید تا اقتصاد ما به مرز فلج شدن برسد.
وی تاکید کرد: اگر دغدغه رونق اقتصادی داشتید چرا سیاست هایی را اتخاذ کردید که 120 میلیارد دلار از پول ایران همچنان در دیگر کشورها بلوکه مانده است؟ اگر دنبال اشتغال جوانان، کاهش گرانی، افزایش تولید، بالا بردن قدرت خرید مردم و مسایل مهم این چنینی بودید، چرا رشد اقتصادی 7 درصدی دوره اصلاحات را تبدیل به منفی 6 درصد کردید و دولت را دوباره تحویل روحانی و اصلاح طلبان دادید؟ پس شما نگران اشتغال جوانان نیستید و مساله تان چیز دیگری است.

** سیاست های تهاجمی اصولگرایان سرمایه ها را از کشور فراری داد

این فعال سیاسی تصریح کرد: چرا سیاست تهاجمی و شعارهای تند و ماجراجویانه را در دنیا در پیش گرفتید تا خطر جنگ محسوس شود و سرمایه دارها احساس ناامنی کرده و از کشور فرار کنند؟ مگر خروج سرمایه دستاوردی غیر از رکود و بیکاری دارد؟ چرا دولت نهم و دهم که آن طور از آن پشتیبانی می کردید، اقداماتی انجام داد که شرکت های بزرگ نفتی از ایران رفتند. مگر نمی دانستید وقتی تهدیدهای بین المللی پیش می آید اولین چیزی که آسیب می بیند، اقتصاد است. اگر واقعا دلسوز اقتصاد و معاش مردم بودید آن سیاست های غلط را اجرا نمی کردید.
گرامی مقدم گفت: اگر ما اصلاح طلبان و دولت روحانی صحبت از مشکل بیکاری کنیم، کسی نمی تواند خرده بگیرد چرا که کارنامه مان روشن است. مقایسه ای بین آمار اشتغال دولت های اصلاحات با دولت های نهم و دهم داشته باشید تا ببینید کدام یک واقعا دغدغه ایجاد شغل برای جوانان و سایر اقشار را داشتند؟ عملکرد دولت روحانی را بررسی کنید تا گام های چشمگیر آن را در کاهش و رفع بیکاری مشاهده کنید. هر چند هنوز گام های زیادی برای حل مشکل اشتغال و بهبود وضع اقتصادی مردم مانده است که باید در دولت بعدی ایشان برداشته شود.

** پیروزی اصلاح طلبان در شوراها فضا را مثبت می کند

وی به انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ سال 92 هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان نسبت به انتخابات شوراها کم توجه بودند و تمرکز خود را روی ریاست جمهوری گذاشتند اما این دوره فرق می کند. اگر اصلاح طلبان و اعتدالیون بتوانند از انتخابات شوراها سربلند بیرون بیایند و کرسی های بیشتری را به ویژه در مراکز استان ها به دست آورند، فضای عمومی کشور دچار تغییر و تحولات سازنده می شود.
گرامی مقدم گفت: در این صورت مملکت به سمت و سویی می رود که عقلانیت بر آن حاکم و از بی برنامگی جلوگیری می شود. چون دولت فعلی اعتدالی و مورد حمایت اصلاح طلبان است امیدواریم با تکیه بر مردم و سرمایه اجتماعی موجود نتایج درخشانی را در انتخابات شوراها بگیریم تا امور کشور به سامان بیشتری برسد.

** داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تقصیر ندارند

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام یک هزار و 636 نفر داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد:نمی توان به این شهروندان ناشناس خرده گرفت که چرا برای ریاست جمهوری نام نویسی کردند. آنان قصد ابراز وجود داشتند. باید به قانون انتخاباتی ایراد گرفت که 38 سال پیش برای عبور از یک شرایط انقلابی و تثبیت نظام نوشته شد نه برای حکومت داری و حال که از منظر حکومت داری نگریسته می شود، ضعف های آن خودنمایی می کند.
گرامی مقدم گفت: قانون به عبارت کلی «رجل سیاسی» به عنوان شرط لازم جهت داوطلب شدن ریاست جمهوری بسنده کرده است که از این اصطلاح همه نوع تفسیر صورت می گیرد. در حالی که قانون باید برای ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری شرایط ایجابی و سلبی قرار دهد. جالب است که برای امکان نامزدی در نمایندگی مجلس نیز شرط سنی و تحصیلی گذاشته ایم ولی در مورد ریاست جمهوری از آن غفلت شده است.

** احزاب باید نامزد معرفی کنند

این فعال سیاسی اشاره کرد: اینکه دختری 6 ساله یا پیرمردی 90 ساله ثبت نام می کند و اتفاقاتی از این قبیل را شاهد بودیم، چهره جمهوری اسلامی را در نزد دیگران مخدوش می کند. علاوه بر آن هزینه سیاسی قابل توجهی هم به نظام وارد می شود که چرا در انتخاباتی که قرار است تنها یک نفر پیروز شود بیش از یک هزار و 600 نفر را رد صلاحیت کرده اند؟
وی افزود: اما اشکال قانونی دیگری هم وجود دارد و آن عدم شکل گیری قوانین انتخابات بر تحزب است. اگر تنها احزاب مجاز به معرفی نامزد بودند دیگر شاهد این بی نظمی ها نبودیم. تکلیف مردم هم روشن بود که به نامزد کدام حزب می خواهند رای دهند. از طرفی شورای نگهبان هم نیاز به این همه توجیه و تبیین برای رد صلاحیت ها نداشت چرا که همه چیز طبق مر صریح قانون برای افکار عمومی روشن بود. بنابراین شرایط نامزد شدن برای ریاست جمهوری حتما باید تغییر کند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به شعارهایی که این داوطلبان ناشناس در جمع خبرنگاران سر می دادند،تصریح کرد: البته صحبت ها و وعده هایی که این افراد ناشناس می دهند را نمی توان مطالبات خفته جامعه دانست چرا که بسیاری از این حرف ها هر روز از زبان اصلاح طلبان و دولت شنیده می شود. معضلاتی که در دهک های مختلف جامعه وجود دارد بر کسی پوشیده و مخفی نیست اما همه آنها را نمی توان جزو اولویت های اصلی کشور دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید