گدایی که پیشنهاد رشوه 15 میلیونی به ماموران داد!

    کد خبر :48714

فرماندار رفسنجان به طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان اشاره کرد و گفت: یکی از متکدیانی که روز گذشته دستگیر شد به ماموران پیشنهاد ۱۵ میلیون تومان رشوه داده است تا او را رها کنند.

حمید ملانوری صبح سه شنبه در همایش مبارزه با مواد مخدر در رفسنجان با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: جمع زیادی از بهترین جوانان کشور را در راه مبارزه با این پدیده شوم تقدیم کردیم.

وی بیان کرد: مسجد به عنوان بزرگترین پایگاه فرهنگی مسلمانان کارکردهای مختلفی داشته که مهمترین آن موضوعات فرهنگی اجتماعی است و اعتماد و اعتقاد مردم به روحانیون و مبلغان و دستگاههای فرهنگی و رسانه ها در حوزه پدیده‌های اجتماعی و کاهش آسیبهای اجتماعی می‌توانند اثرگذار باشند.

وی افزود: امور اجتماعی و فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مانند زنجیر به هم متصل هستند و اعتیاد یکی از آسیب‌هایی است که موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود و اعتیاد به مواد مخدر یکی از حلقه های به هم پیوستهآسیبهای اجتماعی است که در کنار طلاق، سرقت، قتل، مشروبات الکلی و … است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در این حوزه، برخوردهای قضایی، امنیتی و خشن نتوانسته ما را به مقصود خود که داشتن جامعه‌ای عاری از اعتیاد به مواد مخدر است، برساند، ادامه داد: با توجه به افزایش گرایش بانوان به اعتیاد که قبلاً کم بوده اما متاسفانه اکنون زیاد شده و کاهش سن اعتیاد موضوع مقابله با مواد مخدر باید جدی گرفته شود بنابراین راه مقابله می تواند مباحث صرفاً فرهنگی و اجتماعی باشد.

ملانوری با تأکید بر اینکه باید سازمانهای مردم نهاد بیشتر در این قضیه ورود کنند و موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید مردمی شود، تصریح کرد: در حوزه آسیبهای اجتماعی برنامه تدوین کرده و همه کمک کنیم و در این قضیه ورود جدی کنیم تا بتوانیم شاهد کاهش و عدم وجود آسیبهای اجتماعی باشیم.

جمع آوری ۴۵ متکدی در رفسنجان

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع طرح جمع‌آوری متکدیان و کودکان خیابانی که از روز گذشته در رفسنجان آغاز شده است، اظهار داشت: متکدیان چهره شهر را زشت کرده و آرامش روانی مردم را برهم زده بودند که حلقه مفقوده ما برای جمع آوری آنان تاکنون نبود مکانی برای نگهداری آنان بود که با مشارکت بخش خصوصی و همکاری ۱۱ موسسه خیریه تصمیم بر ساماندهی متکدیان گرفتیم.

ملانوری با اشاره به شناسایی متکدیان، افزود: تصمیم گرفتیم متکدیان خارجی طرد و متکدیان بومی که نیازمند هستند زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار می‌گیرند و متکدیانی که نیازمند نیستند به مراجع قضایی معرفی می شوند، متکدیان غیربومی هم به شهرهای خود انتقال داده می‌شوند و متکدیان معتاد نیز به کمپ منتقل می‌شوند تا نسبت به ترک اقدام شود.

وی از جمع آوری ۴۵ متکدی در روز اول اجرای این طرح خبر داد و گفت: از این متکدیان توسط علوم پزشکیآزمایش انجام شده که در نخستین روز طرح، یک نفر اچ‌آی‌وی مثبت شناسایی شد لذا این طرح می‌تواند از آسیب‌هایی بزرگتر در جامعه جلوگیری کند.

فرماندار رفسنجان به طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان اشاره کرد و گفت: یکی از متکدیانی که روز گذشتهدستگیر شده به ماموران پیشنهاد ۱۵ میلیون تومان رشوه داده است تا او را رها کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید