عارف: اگر ژن‌های خوب می‌توانند کمک کنند، چرا از آنها استفاده نکنیم

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۰۶
    کد خبر :487034

رئیس کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک گفت: مطالبی را به من مطرح کردند که خلاف واقعیت بود اما فرصت پاسخگویی به من ندادند.

حمیدرضا عارف رئیس کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک در حاشیه نخستین جلسه این کمیسیون اظهار داشت:‌امروز به مناسبت 40 سالگی انقلاب اولین جلسه را برگزار خواهیم کرد. یکی از مباحثی که در دنیای امروز مطرح می‌شود این است که چطور با زبان بین‌الملل به جهان عاری از خشونت کمک کنیم. زبان ورزش موضوعی است که می‌تواند به مردم برای تعامل کمک کند و دولت‌ها هم در این مسیر فعالیت خواهند کرد. امیدواریم با تشکیل این کمیسیون بتوانیم با زبان ورزش به توسعه فرهنگ صلح و دیپلماسی ورزش کمک کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که سرفصل‌های اجرایی شما چیست، عنوان کرد: کمیسیون‌ها بازوهای مشورتی هستند که در کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تعریف شدند. یکی از این زیرمجموعه‌ها صلح و ورزش است. با توجه به منشور المپیک گفت‌وگوی سازنده را سرلوحه خودمان قرار خواهیم داد و در این خصوص از اساتید وچهره‌های معروف ورزشی وهنری استفاده می‌کنیم.

عارف ادامه داد: با وجود محدویت‌هایی که برای عضویت داریم از صاحب‌نظران و علاقمندانی که می‌توانند کمک کنند استفاده خواهیم کرد. درگاهی را فعال خواهیم کرد تا از طریق آن افراد نظرات خود را ارائه دهند تا از آنها برای اجرای پروژه استفاده کنیم. ما کم کم از هنرمندان و ورزشکاران دعوت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در نشت امروز از وزارت امور خارجه هستند یا خیر، گفت: از وزارت امور خارجه کسی نیست اما چون این کمیسیون مرتبط با دیپلماسی است، از نظرات دوستان مدنظر امور خارجه هم استفاده می‌کنیم.

به گزارش فارس، عارف در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه می‌گویند شما ژن خوب در ورزش هستید، تصریح کرد: این سؤال نیاز به توضیح مفصل دارد که نمی‌توان در چند دقیقه به آن پرداخت. خیلی به این موضوع پرداخته شد.به جای اصل موضوع با سانسور اتفاقاتی افتاد، دوستان موضوعی را مطرح کردند که وقتی برای توضیح به من ندادند. صدا و سیما اسم من را آورد مطالب خلاف واقع را به من نسبت داد اما فرصت پاسخگویی نداد. اینکه ژن خوب‌هایی هستند که می‌توان در عرصه‌های مختلف از آنها استفاده کرد،‌ چرا به کار نگیریم. مثلا در هنر شخصی مثل شجریان داریم که ژن خوب همایون شجریان هم هست اینکه چطور فردی ناعادلانه این موضوع را مطرح می‌کند باید ببینیم اهداف آن رسانه چیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید