صادرات ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن شیرخشک

    کد خبر :48688

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی، از صادرات ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن شیرخشک در سال ۹۵ خبر داد و گفت: مطالبات دامداران بابت خرید توافقی شیر خام، در یک دوره ۴۵ روزه پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صفایی در حاشیه همایش زنبورداری ارگانیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت خرید توافقی شیر خام اظهار داشت: سال گذشته هیات وزیران، بسته حمایتی از صنعت شیر را مصوب کرد که بر این اساس، پرداخت مشوق صادراتی به ازای هر کیلوگرم شیرخام ۳۰۰ تومان بود. همچنین تداوم خرید شیر خام عرضه شده توسط دامداران، از دیگر موارد عنوان شده در این مصوبه بود.

وی، قراردادن پنیر در سبد رفاهی توزیعی بین افراد واجد شرایط را از دیگر موارد این مصوبه عنوان کرد و افزود: امسال سومین سالی است که ما خرید توافقی شیر خام را انجام می دهیم و در حال حاضر، روزانه حدود ۸۰۰ تن شیر از دامداران خریداری می‌شود.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه هم اکنون مراکز خرید این سازمان در حدود ۷ الی ۸ استان فعال هستند، گفت: مطالبات دامداران در استان ها در یک دوره ۴۵ روزه تسویه می شود و در استان هایی که سهم بالایی در فروش شیر دارند، ۳۰ درصد پول دامداران باقی مانده و ما این مبلغ را به آنان بدهکار هستیم.

صفایی همچنین از رشد بی سابقه صادرات شیرخشک در کشور خبر داد و گفت: در سال ۹۵، شاهد صادرات ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن شیرخشک از کشور بوده ایم که این صادرات به کشورهای عراق، روسیه و پاکستان انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید