۱۰۵ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد

    کد خبر :48685

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران می گوید:با انجام این عملیات از خروج سالانه حدود دو میلیون متر مکعب آب از سفره های آب زیرزمینی استان تهران جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش  بازتاب به نقل از وزارت نیرو؛ محمدرضا خانیکی، با بیان این مطلب اظهار کرد: در قالب پروژه انجام عملیات انسداد چاه های غیر مجاز و در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی ۱۰۵ حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق۲۴۴۰ متر و آبدهی ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پر و مسلوب المنفعه شده است. با انجام این عملیات از خروج سالانه حدود دو میلیون متر مکعب آب از سفره های آب زیرزمینی استان تهران جلوگیری به عمل آمد.

خانیکی با اشاره به اینکه طی این مدت ۲۵۵ حلقه چاه غیر مجاز نیز شناسایی شده است، بیان کرد: از حفر ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز نیز جلوگیری به عمل آمده است. ۸۴۳ حلقه از چاه های محدوده استان تهران از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه توسط گروه های گشت و بازرسی مورد کنترل و بهره برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۸ دستگاه حفاری غیر مجاز نیز توقیف و به پارکینگ های مربوطه امورات منتقل شده است.

خانیکی در ادامه با بیان اینکه گشت و بازرسی منظم و دوره ای از مسیر رودخانه های استان تهران نیز اجرایی شده است، تصریح کرد: ۲۴ هزار و ۳۸۵ متر مربع از بستر رود خانه های استان تهران نیز با اخذ دستور قضایی و همراهی نیروی انتظامی آزاد سازی شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال ۲۴ عدد کنتور هوشمند نیز بر روی چاه های کشاورزی استان تهران نصب شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید