دو دروغ بزرگ در توییت های ترامپ و بولتون در مورد ایران

    کد خبر :486793
ترامپ و بولتون

روز دوشنبه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور دونالد ترامپ، کمتر از دو هفته پس از آنکه رسما دان کوتز، مدیر اطلاعات ملی، به دلیل انتشار بیانیه ای مبنی بر اینکه ایران قصد ساخت یک سلاح هسته ای را ندارد، مجددا با برآورد جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در مورد برنامه هسته ای ایران سرناسازگاری نشان داد. بولتون گفت: این هفته ایران چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می گیرد. این چهل سال سال هایی بوده که حکومت ایران مردم خود را سرکوب کرده و جهان را با ترور و وحشت روبه رو ساخته است.

بولتون در بیانیه خود افزود: ایران همچنان به دنبال سلاح های هسته ای برای ارعاب مردم صلح طلب در سراسر جهان و موشک های بالستیک برای استفاده به عنوان ابزار حمل سلاح هسته ای است.

بیانیه بولتون که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است، با ارزیابی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای که برنامه های هسته ای ایران را به عنوان بخشی از توافق هسته ای ایران در سال 2015 نظارت می کند ناسازگار است.

دانیل لاریسون، تحلیلگر و ستون نویس نشریات سیاست خارجی آمریکا از جمله «آمریکن کانسرواتیو» در این خصوص تحلیلی کوتاه کرده و در مطلب خود نوشته است: در این پیام، بولتون دو دروغ آشکار را بیان می کند؛ دروغ اول این است که ایران «همچنان به دنبال سلاح هسته ای است». هیچ مدرکی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد و شواهد فراوانی وجود دارد که ایران بر محدودیت های تعریف شده در برجام بر برنامه هسته ای خود متعهد است که ساخت و تولید یک چنین سلاح هایی را عملا برای دولت ایران امکان ناپذیر می کند.

دروغ دوم آنکه ایران در حال توسعه موشک های بالستیک است که به عنوان ابزارهای حمل برای مواد هسته ای که ایران ندارند و به دنبال آن هم نیست استفاده می شود. بولتون ظاهرا پیرمردی است که کارش تبلیغ دروغ در مورد کشورهای دیگر و سلاح های کشتار جمعی است که آن کشورها احتمالا دارند.

او و ترامپ در حال تلاش برای ترویج این دروغ هستند که ایران هنوز به دنبال سلاح های هسته ای است تا سیاست های تهاجمی و ورشکسته خود در قبال ایران را توجیه کنند و باید با این دروغ مقابله شود، انحطاط یابد و تا جایی که ممکن است برملا شود.

سومین ادعای بولتون این است که ایران “بانک مرکزی تروریسم بین المللی است”. این ادعا نقش ایران را در حمایت از تروریسم اغراق کرده و باور آن نیازمند آن است که چشم خود را بر روی نقش بسیاری از کشورهای دیگر و حامیان خصوصی در سایر نقاط منطقه که مسئول ارتقای وضعیت گروه های جهادی هستند، ببندیم.

وابستگان القاعده و داعش هیچ ارتباطی با ایران ندارند و ایران دشمن آنهاست. حامیان گروه های تروریستی احتمالا بیشتر از کشورهایی هستند که ظاهرا با ایالات متحده همپیمان شده اند. بخش بعدی این بیانیه احتمالا توهین آمیزترین قسمت آن است، چون مشکلات اقتصادی در داخل ایران را مطرح می کند، ولی هیچ چیزی در مورد تحریم های آمریکا که نقش بزرگی در وخیم شدن این مشکلات داشته، نمی گوید.

علاوه بر دروغ ها و کژنمایی های موجود در پیام کاخ سفید و بولتون، استفاده از بولتون به عنوان پیام رسان این بیانیه، به وضوح مشخص می کند که نگرانی دولت آمریکا برای مردم ایران، پوچ و خالی بندی است.

بولتون یکی از برجسته ترین شخصیت های حامی مجاهدین خلق (MEK) است که تقریبا همه ایرانی ها از آن نفرت دارند و بارها از حمله به ایران و سرنگونی حکومتش حمایت کرده است. سیاست دولت آمریکا، ریشه در خصومت عمیق با ایرانیان و کشورشان دارد و نقش بولتون در ساختن این سیاست، خود اثبات این نکته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید