آمریکا به نگرانی‌های مسکو در خصوص INF پاسخ نداده است

    کد خبر :486739
INF

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای ضمن متهم کردن آمریکا به دروغگویی، اعلام کرد که واشنگتن به تمامی نگرانی های مسکو در خصوص پیمان موشک های میان برد هسته ای پاسخ نداده است.

به گزارش بازتاب به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ادعای آمریکا مبنی بر اینکه به پرسشها و نگرانی های روسیه در خصوص پیمان منع تولید موشک های میان برد هسته ای (INF) بطور کامل پاسخ داده درست نیست.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، آمریکا به نگرانی های روسیه در این رابطه پاسخ نداده است.

پیشتر «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در گفتگو با راشاتودی اظهار داشته بود: «هدف اصلی و اولیه پیمان منع موشکهای هسته ای میانبرد که واشنگتن از آن خارج شد، تأمین امنیت کشورهای اروپایی و فدراسیون روسیه بوده است و نه امنیت آمریکا».

وی در ادامه افزود که آمریکا ظاهراً به حفظ این توافقنامه تمایلی نداشت زیرا آن را محدودیتی بر مقدورات نظامی خود می دانست.

آمریکا اما با رد نگرانی های روسیه در مورد نقض پیمان INF از سوی واشنگتن، مدعی شد که سامانه های پدافند موشکی زمین پایه آمریکا در قاره اروپا «دارای ماهیتی کاملاً متمایز» بوده و تنها قادرند موشکهای «تدافعی» پرتاب کنند!

گفتنی است که واشنگتن اوایل سال میلادی جاری خروج خود از پیمان INF را که در سال ۱۹۸۷ میان روسیه و آمریکا به امضاء رسیده بود، تأیید کرد. مقامات مسکو نیز در اقدامی متقابل، پایبندی خود به این پیمان را به حالت تعلیق درآوردند. طبق مفاد مندرج در این پیمان، تولید موشکهای مجهز به کلاهک هسته ای و موشکهای زمین پایه متعارف با برد حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر ممنوع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید