رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

برخورد با رانندگان متخلف نباید باعث ایجاد تنش شود

    کد خبر :486692
پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تاکید کرد که اعمال قانون رانندگان متخلف نباید سبب ایجاد تنش و مشکل در جامعه شده و باید با بردباری و ادب با کاربران ترافیکی رفتار شود.

سردار تقی مهری در همایش استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: ماموریت‌هایی که امروز در نیروی انتظامی انجام می‌شود بر پایه و تجزیه و تحلیل‌های علمی است و در همین راستا نیز پلیس موفق شده تا در سراسر کشور عملکرد خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به تاکید فرمانده ناجا به موضوع آموزش در نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با نگاه ویژه فرمانده نیروی انتظامی، قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در پلیس راه اندازی شده است که دستاوردهای خوبی داشته است.

وی با اشاره به سطح بالای فرهنگ و سواد در جامعه گفت: ما به دنبال این هستیم تا رفتارهای ترافیکی شهروندان نیز ارتقا یابد و اگر بناست اعمال قانونی صورت گیرد، از طریق اقناع‌سازی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ نگاه منفی به پلیس وجود داشته باشد، گفت: ما می‌خواهیم پلیس حرفه‌ای با اخلاق اسلامی داشته باشیم و در این دوره‌ها که در سراسر کشور برای تمامی کارکنان پلیس از جمله پلیس راهور برگزار می‌شود، این گفتمان را پیگیری می‌کنیم.

مهری با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تعالی رفتار آمار شکایات از پلیس راهور را کاهش داده است، گفت: خویشتنداری باید جزو اولویت‌های کارکنان پلیس راهور قرار گیرد. مأموریت‌ها باید با علاقمندی و دلسوزی اجرا شود و مأموران ما با قناعت و صداقت وظایف خود را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه پلیس نیز باید شهامت پذیرش اشتباه خود را داشته باشد، گفت: تنها یگانی در پلیس که می‌تواند با مشاهده یک تخلف حکم صادر کرده و نسبت به اعمال قانون و جریمه متخلف اقدام کند، افسر پلیس راهنمایی و رانندگی است و همین امر نیز مسئولیت پلیس را سنگین می‌کند.

مهری با تاکید بر رفتار مقتدرانه توأم با رأفت اظهار کرد: پلیس باید در برابر متخلفان و قانون شکنان مقتدرانه رفتار کند و با قاطعیت با مجرمان برخورد شود، اما به هیچ عنوان نباید تندی از مأمور سر بزند. برخوردها و اعمال قانون نباید سبب ایجاد تنش و مشکل شود و مأموران باید با بردباری و ادب با رانندگان و کاربران ترافیک برخورد کنند.

وی با اشاره به مواردی که ممکن است با تندی و پرخاش رانندگان همراه باشد، گفت: در این شرایط عدم مقابله به مثل با پرخاشگران یکی از مواردی است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد و مأموران ما موظفند تا به بهترین شکل ممکن با رانندگان متخلف صحبت کنند.

مهری در پایان اظهار کرد: پلیس راهور در معرض دید شهروندان است و از این منظر نیز باید رفتاری داشته باشد که سبب فرهنگ‌سازی و ارتقای نقش پلیس در جامعه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید