نگرانی از تخریب کامل برخی مدارس متروکه

    کد خبر :486658
مدارس متروکه

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور گفت: فرایند واگذاری حق بهره‌برداری از ساختمان‌های بلااستفاده به دهیاری‌ها به کندی پیش می‌رود و متأسفانه نگران این هستیم که تا استان‌ها مدارس متروکه‌شان را احصاء کنند و اطلاعات ۳۱ استان را جمع آوری کنیم، تعدادی از مدارس متروکه به طور کل خراب شوند.

سعیدرضا جندقیان  با بیان اینکه به منظور استفاده بهینه از مستحدثات بلااستفاده در روستاها و با توجه به ظرفیت قانونی مندرج در قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب ۱۳۸۰) و شیوه‌نامه تغییر بهره‌بردار و واگذاری حق استفاده و واگذاری بلاعوض اراضی و املاک مصوب سال ۸۳، «فرایند واگذاری حق بهره‌برداری از ساختمان‌های بلااستفاده به دهیاری‌ها» تهیه شده است و این فرآیند نیز به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: دهیاران باید به عنوان متقاضی درخواستشان را در سطح شهرستان به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بدهند و پس از تصویب برای امور دهیارهای سازمان شهرداری‌ها ارسال شود تا ما نیز از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیر این موضوع باشیم.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه در حال جمع‌آوری بازخوردها هستیم، گفت: این فرآیند به کندی پیش می‌رود و متأسفانه نگران این هستیم تا استان‌ها مدارس متروکه‌شان را احصا ء کنند و اطلاعات ۳۱ استان را جمع‌آوری کنیم، تعدادی از مدارس متروکه به طور کل خراب شوند. در حقیقت واگذاری مدارس متروکه برای تبدیل شدن به دهسرا اقدامی است که باید از طریق تفاهم نامه میان دستگاه‌های صورت گیرد؛ البته بسیاری از این مدارس را مردم واگذار کرده‌اند، اما در حال حاضر مالک اصلی آموزش و پرورش است.

وی در ادامه گفت: اگر یک دستگاهی تأیید کند که به ساختمان متروکه‌اش نیازی ندارد، می‌توان از آن استفاده کرد اما متأسفانه مقاومت‌های بسیاری در این بین رخ می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید