«برنده باش» همچنان می‌بازد

    کد خبر :486630
مسابقه‌جذاب «برنده باش»

چند ماهی است مسابقه‌جذاب «برنده باش» با اجرای جالب محمدرضا گلزار روی آنتن شبکه 3 می‌رود؛ برنامه ای که در آخرین نظرسنجی صدا‌و‌سیما بعد از «خندوانه» در رتبه دوم بیشترین بیننده تلویزیونی قرار گرفت. به تازگی شاهد جعل و انتساب جملات و اشعاری به بزرگان اندیشه و ادب در این برنامه بوده‌ایم.

در یکی از قسمت‌های اخیر این مسابقه، محمدرضا گلزار در شرایطی به نقد استفاده مردم از جست وجوگر گوگل می‌پردازد که خودش « فقر همان گرد و خاکی است که بر کتاب‌های فروش نرفته یک کتاب فروشی می‌نشیند» را از قول علی شریعتی به زبان می‌آورد در حالی که این جمله از دکتر شریعتی نیست.

گلزار پیش از این هم شعری متعلق به کیوان شاهبداغ خان را از آنِ سهراب سپهری دانسته بود.جالب این که هاشم رضایت، تهیه کننده این برنامه در گفت‌و گو با خراسان به این نکته اشاره کرد که «برنده باش» دارای یک گروه نویسندگی است. حال این پرسش پیش می آید که اگر گروه نویسندگان برای این برنامه مشغول نگارش هستند، از کدام منابع و مآخذ برای نوشتن بهره می‌گیرند؟

آیا نظارتی از سوی مدیران شبکه 3 بر این گروه نویسنده هست یا خیر؟ انتظار می‌رود بر برنامه‌ای که با هدف ارتقای اطلاعات عمومی و ترویج مطالعه و در پر مخاطب‌ترین ساعت پخش شبکه 3 روی آنتن می‌رود، دست کم این اشتباه‌ها در برنامه بعدی اصلاح شود و نظارت بیشتری باشد تا این دست جعلیات فراگیر نشوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید