اتاق‌های بازرگانی، اتاق فکر حاکمیت به شمار می‌روند

    کد خبر :486590

رییس اتاق تهران با تاکید بر اهمیت نقش اتاق هاى بازرگانى گفت: اتاق‌های بازرگانی، اتاق فکر حاکمیت به شمار می‌روند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مسعود خوانسارى در چهل و هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانى تهران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی برای کشور داشته که از جمله مهمترین آن، استقلال است.

وى با تاکید بر عملکرد مثبت اتاق بازرگانى افزود: مطابق با آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، اگرچه نارضایتی از اقتصاد ایران وجود دارد و بسیاری از مردم نسبت به مشکلات اقتصادی کشور، ناامید هستند، اما از فعالیت های اتاق بازرگانی تهران رضایت وجود دارد.

خوانساری با اشاره به تشکل هاى استانى بیان کرد: تا کنون ۲۰ تشکل استانی در تهران تشکیل شده است و براى حمایت از تشکل ها تلاش شد تا به جای توزیع پول، کمک های هدفمند صورت گیرد به نحوی که بسیاری از تشکل ها اکنون صاحب ساختمان شده و شرایط مناسب تری هستمد.

وی همچنین به انتخابات پیش روی اتاق های بازرگانی در سراسر کشور، اشاره کرد و افزود: هرچه مشارکت فعالان اقتصادی در این انتخابات بیشتر باشد، قدرت اتاق بسیار بالاتر خواهد بود؛ البته به فعالان اقتصادی توصیه می‌شود که با مشارکت خود، اتاق قوی ساخته و همبستگی و یکصدایی را رقم بزنند.

خوانساری با اشاره به تحریم هاى کشور خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم های اخیر، مجدد دچار مشکلاتی در اقتصاد ایران شده ایم که اگر تحریم ها نبود اقتصاد ما با اقتصاد دنیا بیشتر گره می خورد؛ اما متاسفانه نتوانستیم با رشد و سرعت قبل، کار را ادامه دهیم، پس معتقدیم که در ۴ سال اخیر، اتاق بازرگانی توانست به بخش خصوصی شخصیت دهد و صدای فعالان اقتصادی باشد.

وی تصریح کرد: در این مقطع زمانی نیز، اگر اتاق بازرگانی همصدایی و همدلی را تجربه کند، می تواند بسیاری از مطالبات بخش خصوصی از دولت را به سرانجام رساند.

خوانساری در ادامه با اشاره به دستاوردهای اتاق بازرگانی هشتم گفت: مهمترین دستاورد اتاق بازرگانی در این دوره، هماهنگی و همصدایی اعضاى اتاق بود؛ به نحوی که اگر قرار باشد بخش خصوصی موفق باشد، باید اتاق های قوی داشت که به عنوان اتاق فکر اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

رییس اتاق تهران ادامه داد: اگر بحث تحریم ها و بی تدبیری های دولت در اقتصاد کشور نبود، به طور قطع برد اتاق بازرگانی تهران نیز بیش از قبل بود، چراکه برنامه ما این بود که تعداد اعضا را در طول ۴ سال به بیست هزار عضو برسانیم، اما اکنون به ۱۸ هزار عضو رسیده‌ایم که البته بیشتر به خاطر وجود مشکلات اقتصادی بود که در سال جاری تشدید شد.

خوانساری تاکید کرد: هدف این بود که صدای اتاق و بخش خصوصی را به جامعه برسانیم که فکر می کنم این صدا به درستی و نیکنامی به گوش می رسد، به نحوی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی از اتاق بازرگانی نام برده و تاکید کردند که همه تصمیم گیران و تصمیم سازان، صدای بخش خصوصی را بشنوند، این نشان می دهد که سخنان هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران شنیده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید