لزوم پاکسازى اتاق بازرگانى از فضاى دلالى

    کد خبر :486570
اتاق بازرگانى

یک عضو اتاق بازرگانى ایران با تاکید بر لزوم پاکسازى اتاق از فضاى دلالى گفت: در حال حاضر دلالان سعى دارند که در فضاى اتاق ورود کنند و این اصلا مناسب اتاق و شرایط تحریمى کشور نیست.

بخش خصوصی در سال97 نتوانست به مطالبات خود برسد، اظهار کرد: در سال جارى قوانین جدیدی در بحث تجارت توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت اعمال شد که صادرات و تجارت را محدود کرد و همچنین از همه مهم تر اعمال مالیات برای فعالیت های تجاری نوعی تهدید پنهان براى فعالان اقتصادى بود.

این فعال بخش خصوصى ادامه داد: بیشتر صادرکنندگان محصولات کشاورزی این مالیات را پرداخت می‌کنند و از آن جایى که عمده آن ها قشر دامدار و کشاورز هستند و همچنین از سواد آن چنانی هم برخوردار نیستند در بعضی موارد با ندادن اظهار نامه مالیاتی که به عمد نیست، با جریمه های سنگینى روبه رو می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین ،پوریان با اشاره به فضاى نامناسب کسب و کار در کشور تصریح کرد: در سال ٩٨ با معضلات مختلفى مثل فضاى کسب و کار و مالیات ها مواجه خواهیم شد چرا که تحریم ها اثر بدى بر تجارت گذاشته و لازم است در این شرایط راه دور زدن تحریم ها را در پیش بگیریم.

او همچنین با تاکید بر نقش اتاق ها در توسعه اقتصاد کشور گفت: اتاق ها نقش اساسى در اقتصاد کشور دارند اما در حال حاضر دلالان سعى دارند که در فضاى اتاق ورود کنند و این اصلا مناسب فضاى اتاق و شرایط تحریمى کشور نیست زیرا یک دلال هیچ وقت مانند یک تاجر عمل نمى کند بلکه فقط به فکر لابى گرى و کسب سود براى خودش است.

پوریان اضافه کرد: در سال هاى گذشته بخش خصوصى به دلیل تصمیمات دولتى و نیز عدم استفاده از ظرفیت واقعى اتاق، ضعیف شده است؛ بنابراین در دوره بعدى ائتلاف هایى باید به این اتاق ورود کنند که کیفیت و کارایى بالایى داشته باشند.

این فعال بخش خصوصى خاطرنشان کرد: اتاق باید علاوه بر کارآفرینى، سرمایه سرمایه گذاران را به خود جذب کند اما متاسفانه در سال هاى اخیر به دلیل شرایط مختلف از جمله تحریم این حلقه مفقود مانده است، بر این اساس در دوره نهم اتاق باید گروه هاى کیفى و دلسوز وارد اتاق شود تا شاهد اقتصاد و کسب و کار پر رونق و سالم باشیم.

این عضو اتاق ایران با بیان این که فضاى سالم اتاق توسط اعضاى سالم به وجود مى آید، افزود: راهکار سالم سازى اتاق این است که با گزینش افراد خدمتگزار و سالم، مانع از ورود افراد دلال و سودجو به اتاق بازرگانى شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید