بدرقه گزارشگر ورزشی از روزنامه‌ها

    کد خبر :48653

عطاءالله بهمنش – گزارشگر و مفسر باسابقه ورزشی ایران – یکشنبه شب در بیمارستان درگذشت و در همین راستا برخی روزنامه‌ها، امروز (۱۳ تیر ماه) مطالبی را در صفحه نخست خود به فعالیت‌ها و زندگی او اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «شرق» مطلبی را با تیتر «قهرمان‌هایی که خاطره شدند» را منتشر کرده و در همین راستا عکسی از بهمنش را چاپ کرده است.

این روزنامه به شرحی از زندگی و فعالیت‌های او پرداخته و با محمد نصیری پیشکسوت وزنه‌برداری درباره بهمنش گفت‌وگویی انجام داده است.

روزنامه «ایران» مطلبی با تیتر «منش ماندگار”بهمنش”» و روتیتر «صدای حرفه‌ای ورزشی ایران خاموش شد» را منتشر کرده و فعالیت‌های بهمنش را بررسی کرده است.

این روزنامه همچنین عکسی در قطعات کوچک از بهمنش در صفحه نخست خود منتشر کرده است.

روزنامه «اعتماد» مطلبی با عنوان «خاموشی صدای مخملین ورزش» را برگزیده و به شرح زندگی و فعالیت‌های او پرداخته است. این روزنامه همچنین عکسی از ایام جوانی بهمنش را به این مطلب اختصاص داده است.

روزنامه «بهار» هم در این راستا تیتر «روزگار متفاوت “عطا”» را منتشر کرده و عکسی از بهمنش را چاپ کرده است.

روزنامه «خبرورزشی» مطلبی را با تیتر «بهمنش معلمی که جاودانه شد» و روتیتر «فردا آخرین وداع با عطا» را منتشر کرده است.

این روزنامه همچنین عکسی در قطعات کوچک از دوران جوانی عطاءالله بهمنش را برای این مطلب برگزیده است.

روزنامه «ایران ورزشی» مطلبی با تیتر «بهمنش از خط پایان زندگی گذشت» را انتخاب کرده و به واکنش اهالی ورزشی به درگذشت آقای گزارشگر پرداخته است.

«ایران ورزشی» همچنین عکسی از بهمنش را به این مطلب اختصاص داده است.

مرحوم بهمنش که ۹۴ سال داشت، سال‌ها به علت بیماری از شرایط چندان مناسبی برخوردار نبود. او نخستین گزارشگری زنده ورزشی در رادیو را در سال ۱۳۳۷ برای رقابت دوومیدانی انجام داد. بهمنش نویسندگی را از دی ماه ۱۳۳۰ در مجله ورزشی «نیرو و راستی» شروع کرد. او در سال‌های ۱۳۳۳ تا ۱۳۳۷ در نشریه امید ایران می‌نوشت و پس از آن نیز از نویسندگان اصلی هفته ‌نامه کیهان ورزشی و دنیای ورزش به شمار می‌آمد و با نشریاتی همچون روزنامه اطلاعات، گلبانگ، روزنامه ری، ایران ورزشی نیز همکاری داشت.

بیشترین فعالیت بهمنش در زمینه ورزش کشتی بوده است و او چند سال دبیر و نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید