اروپا به ایران برمی گردد؟

    کد خبر :486321

منابع آماری در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افت سفرهای گردشگران اروپایی به ایران خبر می‌دهند اما نمایشگاه‌های سفر و گردشگری در جهانی که هر روز حلقه تعامل با ایران را تنگ‌تر می‌کند فرصتی است برای جبران افتی که در یک سال گذشته گریبان سفرهای اروپایی‌ها را به ایران گرفته است.

نمایشگاه BIT میلان که از روز یکشنبه در ایتالیا برپا شده به گفته بیش از ۹۱.۶ درصد شرکت کنندگان آن، یکی از با اهمیت ترین رویدادهای گردشگری جهان محسوب می‌شود. بازار سفری که اروپایی‌ها و بویژه ایتالیایی‌ها آن را فرصتی ایده آل برای برنامه‌ریزی مسافرت‌های یک سال پیش رو می‌دانند. این نمایشگاه قدمتی ۳۹ ساله دارد، ایران به واسطه ارزشی که این بازار اروپایی دارد، بیشتر از یک دهه است که حضور خود در آن را با وجود فشارهای سیاسی و اقتصادی حفظ کرده است.

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه توگردانان ایران، که اکنون در این نمایشگاه حضور دارد، با اشاره به اهمیت بازارهای اروپایی برای ایران، به ایسنا گفت: در نمایشگاه ۲۰۱۹ هفت غرفه به آژانس‌ها و یک غرفه دیگر به صنایع دستی ایران اختصاص داده شده است. در نخستین روز برپایی، امیرمسعود میری، سرکنسول ایران در ایتالیا از این نمایشگاه بازدید کرد. استقبال بازدیدکنندگان از ایران تا کنون خوب بوده است. تمام تلاش ما بر این است که افت سفر گردشگران اروپایی در فصل پاییز را جبران کنیم و امیدواریم در این تلاش موفق شویم.

او، ایتالیا را یکی از بازارهای سنتی و پر رونق ایران معرفی کرد و افزود: در بین کشورهای اروپایی، بیشترین تورهای گردشگری به ترتیب از آلمان، ایتالیا و فرانسه به ایران وارد می‌شوند. این باعث خوشحالی و افتخار خواهد بود که موفق شویم ایران را به عنوان کشوری امن به گردشگران اروپایی معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، با آنکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش مسافرت اتباع خارجی به ایران در ۹ ماه اخیر خبر داده و رشد آن را ۵۶ درصد اعلام کرده اما بنا به گفته تورگردانان ایرانی، سفر گردشگران اروپایی در یک سال اخیر با افت همراه بوده است. این را آمارهای منتشر شده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز تأیید می‌کند که در این مدت بیشترین رشد سفرها از کشورهای همسایه بوده است. تورگردان های ایرانی با حضور در نمایشگاه‌های گردشگری فرانسه، فنلاند، اتریش، اسپانیا، ایتالیا و آلمان امیدوارند اروپا را از التهاب‌های سیاسی خارج کرده و سفر گردشگران قاره سبز به کشورمان را دوباره رونق بخشند.

نمایشگاه BIT تا سه شنبه ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن ماه) در شهر میلان ادامه دارد. نخستین روز این نمایشگاه به بازدیدهای عمومی و دو روز دیگر آن به دیدارهای تخصصی، اختصاص داشته است. در گزارش‌های این نمایشگاه آمده است که این رویداد بیش از سه دهه، محلی برای برگزاری جلسه‌های تخصصی بین تصمیم گیران، کارشناسان و خریداران گردشگری بوده که مناطق جغرافیایی کشورهای شرکت کننده در آن نیز بالاترین نرخ رشد اقتصادی را داشته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید