شرط اصلی تولید یک فیلم خوب،حمایت دولتی نیست

    کد خبر :48621

تهیه‌کننده سینمای کودک گفت: جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، کودک دوست داشتنی و شاداب ما است که امسال سی‌ساله می‌شود.

فرشته طائرپور در گفت‌وگویی با ایسنا گفت: ما یک کودک عزیز و دوست داشتنی و شاداب داریم که امسال سی ساله شده است، 300 ساله هم که بشود باز یک کودک با نشاط و عزیز است که باید به آن با ذوقی کودکانه نگاه کرد و نیاز و سلیقه‌اش را در همه موارد رعایت کرد.

وی افزود: امیدوارم امسال با این رویکرد مثبتی که در جشنواره و سینمای کودک و نوجوان ایجاد شده شاهد باشیم که جریان سینمای کودک از حالا به بعد بهتر و پرشورتر حرکت کند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به اینکه چه گام‌های موثری برای کودکان و نوجوانان علاقمند به این عرصه و سینماگرانی که در این زمینه فعال هستند، می‌توان برداشت، گفت: جشنواره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید برای کودکان و نوجوانانی که تمایل دارند پا به عرصه فیلمسازی بگذارند، کارگاه و ورک‌شاپهایی برگزار کرده و این امکان را برای استعدادهای کشف نشده فراهم کند.

طائرپور یادآور شد: اما در مورد بزرگسالان فیلمساز باید بگویم فیلمسازانی که فکر می‌کنند بدون حمایت همه جانبه و کافی دولت یا سرمایه‌گذاران گشاده‌دست، نمی‌شود فیلم خوب ساخت معلوم است این کاره نیستند. حمایت دولت از هنرمندان شاید یک امتیاز و کمک موثر باشد ولی شرط اصلی تولید یک فیلم خوب نیست، شرط اصلی بهره‌مندی نویسنده و فیلمساز از ذوق، استعداد، هنر و آگاهی کافی است که موفقیت یا عدم موفقیت اثر را رقم می‌زند.

او درباره بزرگداشتی که در تقدیر از مرضیه محبوب برگزار شد، خاطرنشان کرد: باید اینگونه بزرگداشت‌ها ادامه پیدا کند و این توجه کارشناسانه سال به سال بیشتر شود. باید در این جشنواره‌ها به ابعاد ویژه و تخصصی سینمای کودک توجه بیشتری کنند تا بچه‌ها و مخاطبان و همچنین کسانی که مشغول فعالیت در این عرصه هستند، بتوانند شناخت دقیق‌تر و وسیع‌تری نسبت به سینمای کودک پیدا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید