فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه: احتمالا خروج از سوریه طی چند هفته آینده آغاز شود

    کد خبر :486140
نیروهای آمریکایی

رئیس ستاد فرمانده مرکزی آمریکا احتمال داد ایالات متحده طی چند هفته آینده خارج کردن نیروهای زمینی‌اش از سوریه را آغاز کند.

به گزارش تسنیم، «جوزف ووتل» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرد، احتمال می‌رود ایالات متحده طی چند هفته آینده، خارج کردن نیروهای زمینی‌اش از سوریه را، طبق دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور، آغاز کند.

ژنرال ووتل، که فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است، ابراز عقیده کرد که شمار نیروهای آمریکایی در عراق «کم و بیش ثابت خواهد ماند».

وی افزود: ما خواهان باقی نگه داشتن نیروهایی که در خاک سوریه به آنها نیازی نداریم، نیستیم چراکه این نیروها عملا ماموریتی ندارند.

جمعه گذشته بود که روزنامه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از ارتش آمریکا اعلام کرد تمامی نظامیان آمریکا تا پایان آوریل آینده( اردیبهشت 98) از سوریه خارج خواهند شد. طبق گفته یک مسؤول آمریکایی، این امر شامل خروج نیروها از پایگاه «التنف» در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق می‌شود.

این روزنامه به نقل از منابعی در دولت آمریکا، تصریح کرد اگر کاخ سفید موضع خود را تغییر ندهد ارتش آمریکا بخش اعظمی از نیروهایش را اواسط ماه مارس از سوریه خارج خواهد کرد و این روند در ماه بعد از آن، یعنی آوریل، تکمیل خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در 6 فوریه گذشته اعلام کرده بود که ائتلاف بین‌المللی سرکوب صد درصدی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را اعلام خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید