خشم مقامات اسرائیل از امکان ثبت محل تولد فلسطینی تبارها در هلند

    کد خبر :486132
اسرائیل

فلسطینی تبارهای ساکن در کشور هلند برای نخستین بار می توانند یکی از نواحی کرانه باختری، غزه، و بیت المقدس را به عنوان محل تولد خود در اسناد این کشور ثبت نمایند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، فلسطینی تبارهای ساکن در کشور اروپایی هلند برای نخستین بار می توانند یکی از نواحی کرانه باختری، غزه و بیت المقدس را به عنوان محل تولد خود ثبت نمایند؛ زیرا دولت هلند حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این نواحی را به رسمیت نمی شناسد.

«ریموند ناپس» وزیر خارجه هلند در توضیح این قانون جدید گفت که تصمیم مزبور بر مبنای این «دیدگاه [دولت] هلند گرفته شده است که اسرائیل بر هیچکدام از این نواحی [کرانه باختری، غزه، بیت المقدس] حق حاکمیت ندارد».

وزیر خارجه هلند همچنین تأکید کرد که گزینه های جدید محل تولد بر مبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و توافقنامه های اسلو اضافه شده است.

گفتنی است بومیان نواحی مذکور در فلسطین اشغالی که ساکن هلند هستند، در حال حاضر طبق قوانین هلند برای تعیین محل تولد خود تنها دو گزینه دارند: «اسرائیل» یا «نامعلوم». گزینه نامعلوم در سال ۲۰۱۴ و در پی درخواست معترضان برای ارائه گزینه های عادلانه تر، افزوده شد.

حال فلسطینی تبارهای ساکن در هلند با آنکه همچنان از ثبت ساده کلمه فلسطین به عنوان محل تولد خود محروم هستند، می توانند از نام منطقه ای که در آن متولد شده اند، استفاده کنند. شایان ذکر است که این گزینه های جدید تنها در مورد فلسطینی تبارهایی بکار می رود که پس از تاریخ ۱۵ مه ۱۹۴۸ (زمان تأسیس رژیم صهیونیستی) متولد شده اند.

در واقع با توجه به اینکه دولت هلند حاکمیت فلسطین را به رسمیت نمی شناسد، این قانون جدید گامی مثبت در جهت به رسمیت شناختن و احراز هویت افرادی است که در آن منطقه متولد شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید