کار کردن با پول دولت هنر نیست!

    کد خبر :48606

مدیرعامل انجمن سینمایی جوانان ایران گفت: هدف جدید انجمن سینمایی جوانان ‌افزایش سهم ایران در بازار بصری منطقه و جهان است؛ ما می‌خواهیم خوراک بصری کشور را در تمامی حوزه‌ها مصرف کالاهای فرهنگی افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، نشست خبری انجمن سینمایی جوانان ایران 13 تیر ماه با حضور سید صادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان برگزار شد.

سید صادق موسوی با بیان اینکه حدودا 6 ماه شده است که مدیرعامل انجمن سینمای جوانان است، افزود: انجمن سینمایی جوانان ایران تنها نهاد سینمایی است که به نحوی ریشه‌های آن به پیش از انقلاب اسلامی می‌رسد و این نهضت به بیش از 40 سال پیش برمی‌گردد.

او با تاکید بر اینکه “این انجمن در حوزه‌های مختلف هنری از جمله عکاسی، فیلم‌سازی و آموزشی فعالیت داشته و افراد توانایی را پرورش داده است”، گفت: انجمن در دوره‌ی جدید برنامه‌هایی دارد که مهم‌ترین راهبردهای آن در سال 96 این است که تمام موسسات وابسته به سازمان سینمایی که بازوهای اجرایی و عملیاتی سازمان سینمایی هستند، ملاحظاتی درباره ماموریت‌هایشان شده و همچنین جا به جایی‌هایی در ماموریت‌ها و اهداف در جهت بهبود اوضاع سینمایی کشور صورت گرفته است.

مدیر عامل انجمن سینمایی جوانان با بیان اینکه “این انجمن تنها متولی فیلم کوتاه کشور است” افزود: آن موسسه‌ای که صرفا به فیلم کوتاه در تمامی شاخه‌های آن می‌پردازد، فقط انجمن سینمایی جوانان ایران است.

موسوی با اشاره به اینکه “در تمامی این سال‌ها آموزش‌ها هم به تولید معطوف بوده است” گفت: در این دوره در تمامی مراحل از حضور بین‌المللی گرفته تا حضور در جشنواره‌های داخلی و کلاس‌های آموزشی، همه معطوف به تولید است، زیرا که فکر می‌کنیم این تولید است که سهم ما را در بازار افزایش می‌دهد و این راهبرد اساسی انجمن سینمایی جوانان است.

وی با بیان اینکه امسال افزایش بودجه و اعتبارات داشته‌اند، افزود: با صحبتی که با آقای حیدریان داشتیم به افزایش اعتبارات رسیدیم. تلاش ما این است که هزینه‌های پشتیبانی را کاهش دهیم و درواقع ما می‌خواهیم بودجه در بخش‌های تولید بیشتر شود.

مدیر عامل انجمن سینمایی جوانان گفت: بهترین نیروها و مدیران را برای اداره این انجمن انتخاب کرده‌ایم و یک تیم درجه یک تشکیل شده است که می‌تواند عملکرد سینمای جوانان را افزایش دهد، زیرا که ما ظرفیت‌های بالایی در حوزه سینما و فیلم داریم و باید به آنها بها داد.

موسوی به با اشاره به برنامه‌های انجمن بیان کرد: کاهش هزینه‌های پشتیبانی، افزایش هزینه‌های تولید، رساندن اعتبار به صورت مستقیم به هنرمندان و تولیدکنندگان و ارتقا آموزش به این معنا که در سراسر کشور آنجایی که محرومیت وجود دارد و حتی آن جایی هم که برخوردارند از سطحی از آموزش که بخش خصوصی اشتیاقی به ارائه آن ندارد و معطوف به تولید نمی‌شود، ما پوشش می‌دهیم و تولیدات به شیوه استاد محور خواهد بود، این شیوه‌ای است که تاکنون انجمن آن را انجام نداده است و امیدواریم بتوانیم این پروژه را به هدف و نتیجه برسانیم.

سید صادق موسوی با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم کوتاه ایران موجه‌ترین جشنواره در منطقه است افزود: این دستاورد فرهنگی بزرگی است و خوشبختانه به همت همه‌ی دست اندرکاران، معتبرترین جشنواره فیلم کوتاه منطقه هستیم.

مدیر عامل انجمن سینمایی جوانان در ادامه نشست اطلاعاتی درباره جشنواره‌ی فیلم کوتاه در حوزه‌ی بین‌الملل داد و گفت: جشنواره فیلم کوتاه در حوزه بین الملل با حضور آقای فهیمی و دزواره برپا می‌شود. پارسال حدود 3668 فیلم از کشورهای مختلف به دبیرخانه واصل شده و امسال 5959 اثر ارسال شده است که واقعا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده است.

او ادامه داد: امسال تیمی که کارهای را انتخاب می‌کنند، متشکل از 7 نفر هستند که از زبده‌ترین اهالی فیلم کوتاه هستند. از این مقدار فیلم ارسال شده 3 هزار و 500 فیلم دیده شده‌اند و در حال ترجمه هستند و ما بهترین داوران بین‌المللی را شناسایی کرده و قصد داریم آنها را دعوت کنیم.

این مدیر در ادامه با بیان اینکه از 117 کشور آثاری را دریافت کرده‌ایم، افزود: به ترتیب تعداد از آمریکا، هند ، آلمان، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، برزیل، روسیه، کانادا و ترکیه بیشترین آثار را دریافت کرده‌ایم. در بخش بین الملل که متشکل از 5959 اثر بودند 34 درصد فیلم‌ها داستانی، 19 درصد آثار تجربی ،15 درصد مستند، 11 درصد انیمیشن، 9 درصد ویدئو آرت، 8 درصد فیلم کوتاه آسیایی و 3 درصد آثار دینی بودند.

سید صادق موسوی با بیان اینکه جشنواره امسال جلوتر از سالهای قبل برگزار می‌شود گفت: امسال جشنواره از 25 تا 30 مهر ماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد و امیدوارم امسال با توجه به نگاه‌های متفاوتی که در هیات انتخاب به وجود آمده است بتواند آثار خوب و جریان سازی برای علاقه‌مندان فیلم کوتاه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه فیلم کوتاه خودش هدف است و نه مقدمه‌ای برای وارد شدن به فیلم‌های بلند افزود: ما با حضورمان در فضای مجازی می‌خواهیم ظرف یک سال آینده به مهم ترین درگاه پخش فیلم کوتاه ایران تبدیل شویم و با برگزاری جلسات مداوم این ضعف حضور فیلم کوتاه را پر کنیم.

موسوی با اشاره به این که برگزاری هر جشنواره جدید هزینه‌های زیادی را به ما تحمیل می‌کند گفت: برگزاری جشنواره‌های جدید جزو اهداف ما نیست و ما در تلاش هستیم تا هزینه‌های اضافی را کم و به تولید اختصاص دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه “کار کردن با پول دولت هنر نیست” افزود: در اساسنامه انجمن سینمایی جوانان به کشف استعدادها و ارتقا سطح سواد سینمایی اشاره شده است و این هدف در ذات تمامی فعالیت‌های انجمن وجود دارد، نکته اصلی این است که آموزش منجر به تولید می‌شود و فارغ التحصیلان باید در همین حوزه جذب و به تولید بپردازند.

آرش عباسی روابط عمومی انجمن سینمای جوان هم که در این نشست، موسوی را همراهی می‌کرد، گفت: امسال عمده ترین کارها در روابط عمومی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و 3 جشنواره منطقه‌ای و همچنین پاتوق فیلم کوتاه یا سینما آینده است.

مدیر روابط عمومی انجمن سینمایی جوانان با بیان اینکه “فیلم کوتاه فرصت زیادی برای دیده شدن ندارد” افزود: حضور کم فیلم‌های کوتاه هم می‌تواند، حُسن‌اش باشد و هم ضعف آن. آنچه مهم است این است که فیلم کوتاه حق دارد دیده شود. پاتوق فیلم کوتاه بهترین فرصت برای فیلم‌سازان فیلم کوتاه است که هر هفته دوشنبه‌ها در پردیس سینمایی «چهارسو» برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید