یگان ویژه ارتش ونزوئلا در مرز کلمبیا مستقر شد

    کد خبر :486057
ارتش ونزوئلا

«نیکولاس مادورو» بامداد دوشنبه به وقت ایران، دستور استقرار یگان های ویژه در مرز این کشور با کلمبیا را داد.

به گزارش بازتاب به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، یگان های ویژه ارتش ونزوئلا در پی صدور فرمان مادورو به ایالت مرزی «Estado Táchira» (استادو تاچیرا) رسیدند. گفته می شود که شمار این نیروها بالغ بر 700 نفر برآورد می شود.
رسانه های خبری در روزهای گذشته به نقل از مخالفان مادورو اعلام کردند که ارتش این کشور پل ارتباطی این کشور با کلمبیا را برای جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه بین المللی به ونزوئلا قطع کرده اند.
مادور با رد پذیرش کمک های بین المللی، این موضوع را بهانه ای برای آغاز دخالت های نظامی به سرکردگی آمریکا علیه ونزوئلا دانسته بود.
وی در این باره گفت: به دنبال ارسال دو تا کانتیر محموله کوچک کمک رسانی برای ما هستند، ونزوئلا نیازمند صدقه نیست. اگر آنها واقعا به فکر ما هستند، گامی جهت پایان یافتن محاصره و لغو تحریم های واشنگتن علیه کاراکاس بردارند.
ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) صحنه ناآرامی است. ماجرا از آن جا آغاز شد که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی، سوگند ریاست جمهوری خورد و خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری قانونی؛ مادورو را غیر قانونی اعلام کرد.
پس از آن، مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، گوایدو را آلت دست آمریکا دانست و واشنگتن را متهم کرد که در تلاش برای تدارک کودتا در ونزوئلا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید