نبرد سنگین کُردهای مورد حمایت آمریکا با داعش در شرق فرات

    کد خبر :485821
داعش

منابع وابسته به کُردهای سوری از نبرد سنگین نیروهای سوریه دموکراتیک با داعش در شرق فرات در نزدیکی مرز عراق همزمان با آماده شدن آمریکا برای سناریوی بازداشت یا قتل البغدادی خبر دادند.

به گزارش بازتاب به نقل از النهرین، منابع امنیتی وابسته به کردهای سوری از نبرد سنگین میان نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) و تروریستهای داعش در شرق فرات خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا در حال نبرد سنگین با داعش در آخرین منطقه تحت اشغال تکفیری ها در شرق سوریه هستند.

منابع مذکور هدف از این عملیات را غلبه بر آخرین بازماندگان داعش دانستند و از این نبرد به عنوان نبرد آخر یاد کردند.

منابع وابسته به کردهای سوری اعلام کردند که این نیروها طی ۱۰ روز گذشته در راستای تخلیه غیرنظامیان از مناطقی که در نزدیکی مرز با عراق قرار دارند، حرکت کرده اند.

این همزمان با آن رخ می دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرده بود که طی روزهای آتی داعش همه اراضی خود را در عراق و سوریه از دست بدهد.

گفتنی است که روز گذشته نیز یک منبع آگاه وابسته به قسد اعلام کرد که ابوبکرالبغدادی سرکرده داعش در حال حاضر تحت نظارت شدید از سوی نیروهای آمریکایی در یکی از اماکن سری در منطقه شرق فرات به سر می برد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود بیان کرد: اقدام نیروهای آمریکایی در تعلل در پایان دادن به داعش در منطقه هجین در حومه دیرالزور که آخرین منطقه داعشی هاست در راستای اجازه دادن به اجرای طرحی است که شامل تصویربرداری هالیوودی عملیات کماندویی آمریکا در مناطق تحت کنترل داعش در حومه جنوب شرقی دیرالزور است تا پس از آن از بازداشت البغدادی در جریان این عملیات خبر داده و شکست داعش اعلام شود.

منبع وابسته به کردهای سوری ادامه داد: به همین دلیل نیروهای آمریکایی مانع از حملات حشد شعبی به داعش در منطقه هجین شده اند به طوری که جنگنده های آمریکایی هنگامی که نیروهای حشد شعبی به دنبال پیشروی یا هدف قرار دادن محل تحت اشغال داعشی ها در حومه دیرالزور بودند حملات هشدار دهنده ای دادند.

این منبع بیان کرد: سناریوی طراحی شده بسیار نزدیک است و کماندوهای آمریکایی هلی برنی در منطقه هجین انجام خواهند داد و پس از آن بازداشت یا کشته شدن البغدادی اعلام خواهد شد البته نیروهای آمریکایی مایل به بازداشت زنده وی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید