تیر سمور سنگی در چهارمحال و بختیاری به سنگ خورد

    کد خبر :485778
سمور سنگی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: یک قلاده سمور سنگی که در چند شب پیاپی برای شکار پرندگان اهلی روستاییان به خانه آن‌ها دستبرد میزد، درنهایت در لانه مرغ‌های یک خانه روستایی گرفتار شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی اظهار کرد: در اقدامی فرهنگی و زیست‌محیطی، یک قلاده سمور سنگی که در طی چند شب برای شکار پرندگان و مرغ‌های اهلی روستای برنجگان در حاشیه منطقه حفاظت شده هلن وارد می‌شد، در لانه مرغ‌های یکی از منازل محلی گرفتار و توسط یکی از دوستداران محیط زیست، صحیح و سالم به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کیار تحویل داده شد.
وی افزود: این قلاده سمور توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست پس از اطمینان از سلامت کامل در منطقه حفاظت شده هلن رهاسازی شد.
احمدی عنوان کرد: این جانور شب‌ها برای شکار از لانه‌اش خارج می‌شود و به لانه‌های مرغان و کبوتران حمله می‌کند.
وی تصریح کرد: هدف از رهاسازی گونه‌های حیات‌وحش در زیستگاه‌های اصلی آن‌ها حفظ تنوع زیستی آن مناطق است و از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه حیات وحش در نزدیکی مناطق مسکونی سریعاً به این اداره اطلاع داده و از نزدیک شدن به حیوانات جداً خودداری کنند.
به گزارش ایسنا، سمور سنگی یکی از پستاندارانی بوده که در چرخه محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این جانور دارای قدی کوچک، پاهای کوتاه و انگشت‌رو است؛ بدنش باریک و کشیده، پوستش نرم و از گوشتخواران کامل است. وی ادامه داد: قد سمور در حدود ۷۰ سانتیمتر و موهایش خاکستری تیره است و دارای لکه‌های سفید در زیر گردن بوده؛ پوزه‌اش باریک ولی کشیده نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید