گره های کور در اقتصاد ایران با سازوکار بازار سرمایه حل می‌شود

    کد خبر :48556

مدیرعامل بورس انرژی معتقد است کابینه دولت دوازدهم به هر نحوی چیده شود، وزرای منتخب باید در جهت تقویت بازار سرمایه و بورس‌های اوراق بهادار و کالایی پیش روند او می‌گوید که بازار سرمایه راهکاری مناسب برای حل مشکلات اقتصادی ایران است.

سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این که سیاست‌های کابینه دولت دوازدهم و وزرای انتخابی در برابر بازار سرمایه چه باید باشد، گفت: از نظر من هم بورس‌های اوراق بهادار و هم بورس‌های کالایی باید تقویت شوند و این موضوع باید از طرف کابینه مورد حمایت قرار گیرد. حمایت از بازار سرمایه به عنوان راهکارهای شفاف و اعتماد آفرین باید با جدیت در دستور کار وزرا قرار گیرد.

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: اولویت ما را هر سال مقام معظم رهبری در قالب شعار آن سال تعیین می‌کند و یکی از راهکارهایی که می‌تواند به این هدف کمک کند، استفاده از سازوکارهای مبتنی بر بازار برای توسعه اقتصاد است و این یعنی تقویت هر چه بیشتر سرمایه.

مدیرعامل بورس انرژی، ادامه داد: هرچند که ما در بورس انرژی پیشرفت‌های خوبی داشتیم ولی به طور قطع هنوز پتانسیل‌های بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد که در صورت حمایت دولت، ما می‌توانیم در بورس انرژی به اهداف بالاتری دست پیدا کنیم و همچنین خواهیم توانست در برخی از کالاها، تعیین کننده قیمت در منطقه باشیم و به جذب جوان‌های نخبه در این حوزه کمک کنیم.

حسینی افزود: خیلی از گره‌های کور در اقتصاد ایران و خیلی از مشکلاتی که در تقویت بنگاه‌های ملی‌مان داریم، از طریق بازار سرمایه قابل حل است. زبان تجارت در دنیای امروز براساس روابط بین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی شکل گرفته است. ما نیز باید به این امر مهم در کشورمان توجه داشته باشیم.

وی در پایان گفت: ما برای توسعه اقتصادمان باید از ورود دولت به حوزه‌های اقتصادی پرهیز کنیم و از طرفی دولت باید سعی کند بخش غیردولتی از جمله بازار سرمایه را تقویت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید